آستان قدسی حضرت شاهچراغ (ع) میزبان برنامه‌های دهه امامت و ولایت

آستان قدسی حضرت شاهچراغ (ع) میزبان برنامه‌های دهه امامت و ولایت

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با اعلام جزئیات ویژه برنامه‌های ایام دهه ولایت و امامت گفت: برپایی همایش شعر غدیر و برگزاری مراسم زوج‌های جوان از مهمترین برنامه‌های این ایام به شمار می‌رود.

حجت‌الله طلایی روز پنجشنبه در نشست خبری اظهار کرد: عید قربان نماد بندگی خداوند است و عید غدیر خم در روایات اهل‌بیت (ع) با عنوان عید الله اکبر یاد شده است و به همین منظور آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) ویژه برنامه‌های مختلفی را در صحن و سرای این بارگاه منور  برای مجاوران و شیفتگان اهل بیت (ع) تدارک دیده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) ادامه داد: حزب خوانی قرآن کریم در دارالنور حرم از ساعت ۷:۳۰ توسط قاریان برتر استانی و ممتاز، پخش برنامه رادیویی ویژه حرم از ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح بصورت صوتی از بلندگوهای حرم مطهر و گفتگو با کارشناس مذهبی، قرائت صلوات خاصه حضرت شاهچراغ (ع)، قرائت دعای عرفه در روز پنجشنبه ۱۸ تیرماه با مداحی و سخنرانی حسن شالبافان همراه با نماز مغرب و عشاء، قرائت دعای ندبه ساعت ۶:۳۰ تا ۷:۳۰ صبح در روز عید قربان، اقامه نماز عیدقربان به امامت آیت الله دژکام و مراسم نورافشانی در صحن حرم از جمله برنامه‌های این دهه است.

وی اضافه کرد: برای روز دوشنبه ۲۰ تیرماه برنامه معرفت و آموزش خانواده در راستای سبک اسلامی و سیره پیامبر (ص) ساعت ۱۰ صبح در تالار ولایت؛ همچنین برگزاری کارگاه تخصصی وقف در دارلقرآن برگزار می‌شود.

طلایی با اشاره به دوشنبه‌های قرآنی در دهه ولایت که به همراه تواشیح در صحن مطهر حرم همراه با نماز مغرب و عشاء اجرا خواهد شد، بیان کرد: حجت الاسلام فرح‌زاد کارشناس برنامه سمت خدا  سخنران این برنامه خواهد بود. همچنین در روز سه شنبه ۲۱ تیرماه همایش غدیر در تالار ولایت حرم مطهر برگزار می‌شود.

وی گفت: برگزاری نشست سبک زندگی قرانی با حضور اساتید مجرب در دارلعباده، برگزاری کارگاه مشاوره با حضور دکتر افشار، برپایی جشن عبادت ۵۰۰ دختر در شبستان امام خمینی  (ره) و قرائت دعای کمیل از جمله برنامه‌های شب ولادت امام هادی (ع) در روز ۲۳ تیرماه خواهد بود.

طلایی، قرائت دعای ندبه و پخش مستقیم آن مراسم از شبکه ۲ باسخنرانی آیت الله ملک حسینی و مداحی حاج مرتضی طاهری، برگزاری مراسم ازدواج عقد زوج‌های جوان، جنگ شادی ویژه کودکان با برنامه‌های متنوع و برپایی محافل قرآنی را از دیگر برنامه‌های اجرایی این حرم اعلام کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) از برپایی سخنرانی مذهبی حجت الاسلام مسعود عالی در روز ۲۶ تیرماه همراه با نماز ظهر و عصر خبر داد و افزود: همچنین دو کارگاه شکوه دختران با موضوع عزت نفس و با حضور دکتر معارف  و کارگاه عظمت مادرانه در تالار ولایت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) ساعت ۱۸ برگزار می‌شود.

طلایی اظهار کرد:غبار روبی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، برگزاری مراسم جشن با سخنرانی حجت الاسلام سعیدی و سخنرانی عارف و با نورافشانی  یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در شب عید غدیر خم ۲۶ تیرماه در صحن باز حرم شاهچراغ برپا می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) اعلام کرد: در روز دوشنبه ۲۷ تیرماه نیز قرائت خطبه غدیر، تجلیل از سادات، پیاده روی به سمت حرم، اطعام ۱۰ هزار تبرکی عید غدیر، اجرای برنامه حکاکی بر روی نگین انگشتری توسط حکاک ایران در جوار حرم مطهر با نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد.

 این دهه امسال، از ۱۹ تیرماه (عید قربان ) آغاز و تا ۲۷ تیر(عید سعیدغدیر خم) ادامه دارد .