آزادی ٨٠ درصد از دستگیر شدگان حوادث اخیر در فارس

آزادی ٨٠ درصد از دستگیر شدگان حوادث اخیر در فارس
بیش از نیمی از این افراد نیز در ۲۴ ساعت اول آزاد شدند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس صبح یکشنبه در نشستی با جوانان بیان کرد: توسعه روحیه نقادی و مطالبه گری باعث تقویت جامعه و کشور خواهد شد.

اسماعیل محبی پور گفت: فضای گفتمان در جامعه باید حفظ شود و نباید از تأثیرگذاری آن ناامید شد.

وی اضافه کرد: استفاده از رسانه‌ها، دعوت از مسئولان و پویایی تشکل‌های مردمی و پایداری در مسیر مطالبه‌گری به رفع مشکلات در جامعه منجر خواهد شد.

محبی پور تاکید کرد: موضوع جدایی فعالیت دولت و مردم همانند بسیاری از کشورهای دنیا در ایران جای ندارد، مردم ایران ذهن روشنی دارند لذا باید همه تشکل‌ها و جوانان در پیگیری مطالباتشان فعال باشند.

وی ماهیت وجود انسان را با تأثیرگذاری در جامعه مفید دانست و گفت: حلقه‌های میانی در جامعه اسلامی محرک اصلی جامعه است.

وی به بررسی سند راهبردی گام دوم انقلاب پرداخت و به موضوع امنیت از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کرد و اظهار داشت: آسیب شناسی و راهکاریابی در کنار نقد سازنده می‌تواند گره گشای بسیاری از مشکلات جامعه باشد.

محبی پور بر شناسایی ظرفیت‌های قانونی برای مطالبه گری تاکید کرد و در ادامه گفت: شیراز به نسبت بسیاری از شهرهای کشور در اغتشاشات اخیر فضای آرام تری را تجربه کرد که دلیل آن عدم برخوردهای چکشی در مقابله با اغتشاشگران بوده است.

معاون استاندار فارس در امور سیاسی، امنیتی و اجتماعی بیان کرد: خویشتنداری اصل برخورد با اغتشاشگران در سطح استان فارس بوده است.

وی اظهار داشت: تاکنون ۶ مأمور انتظامی و امنیتی در سطح این استان در پی اغتشاشات اخیر به شهادت رسیده‌اند اما هیچ کشته‌ای از اغتشاشگران در این استان نداشتیم.

محبی پور تاکید کرد: شعور اجتماعی مردم استان فارس به آرامی فضای این استان کمک کرده است.

وی در ادامه با اشاره به آمارهای اغتشاشات اخیر در سطح این استان گفت: بیش از ۸۰ درصد دستگیر شدگان آزاد شده‌اند و بیش از نیمی از این افراد نیز در ۲۴ ساعت اول آزاد شده و هیچ پرونده قضائی برای آنها تشکیل نشده است اما با افرادی که سابقه دار هستند و با اسلحه به مردم حمله کرده است برخورد خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اظهار کرد: رئیس کل دادگستری فارس طی روزهای اخیر در جمع تعدادی از بازداشت شدگان اغتشاشات در شیراز حاضر شد و از آنها خواست که ۵ دقیقه درباره نظام دیکتاتوری که شعار آن بعضاً در بین اغتشاشگران سر داده می‌شود سخن بگوید و ویژگی‌های آن را بیان کنند که هیچکدام از این افراد نتوانستند در این باره صحبتی کنند چون جهان بینی خاصی نداشتند.

وی ادامه داد: مطالبه گری درست و اصولی جریان‌های مردم در زمینه‌های مختلف ازجمله مطالبات شهری می‌تواند مؤثر واقع شود.

وی اضافه کرد: کارگروه اتباع و مهاجرین خارجی در استانداری فارس شکل گرفته است و استفاده از ظرفیت‌های قانونی مدیریت فضای اتباع خارجی به جد در دستور کار قرار دارد.

محبی پور عنوان کرد: اتباع غیرمجازی که در طرح سرشماری اتباع شرکت نکرده‌اند به عنوان غیرمجاز تلقی خواهند شد.