آزاد راه بوشهر - شیراز عملیاتی می‌شود

آزاد راه بوشهر - شیراز عملیاتی می‌شود

استاندار بوشهر گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده پروژه آزاد راه بوشهر - شیراز با اعتبار ۸ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان عملیاتی می‌شود.

احمد محمدی‌زاده در نشست با رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با تبریک میلاد با سعادت حضرت، ولی عصر (عج) نظام جمهوری اسلامی ایران را متصل به امام زمان (عج) دانست و اظهار کرد: مردم با عشق به ائمه طهارت علیه‌السلام با رهبری حضرت امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و اکنون این نظام از اقتدار بالایی در جهان برخوردار است.

وی گردشگری دریایی را یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر دانست و افزود: در نیمه دوم سال که امکان سفر به استان‌های شمالی کشور به سبب سردسیری وجود ندارد روند گردشگری در جنوب افزایش می‌یابد.

محمدی‌زاده با بیان اینکه به میزبانی گردشگران افتخار می‌کنیم، اعلام کرد: بر اساس بررسی‌ها و ارزیابی انجام شده از ۱۶ تا ۲۲ اسفند ماه حدود ۸۰۰ هزار نفر گردشگر و مسافر وارد استان بوشهر شده‌اند.

وی از افزایش مسافران و گردشگران از دی ماه تاکنون خبر داد و خاطرنشان کرد: ورود گردشگران از دی تاکنون به‌صورت پلکانی افزایش یافته  و برآوردها نشان می‌دهد از دی تاکنون حدود شش میلیون گردشگر وارد استان بوشهر شده‌اند و در سه هفته باقیمانده حداقل ۵ تا ۶ میلیون نفر دیگر به استان سفر می‌کنند.

محمدی‌زاده این تعداد مسافر را نشان از موقعیت گردشگری استان بوشهر دانست و تاکید کرد: فراهم کردن تسهیلات سفر برای گردشگران مورد توجه ویژه قرار دارد.

وی به پروژه راه‌آهن بوشهر به فارس پرداخت و عنوان کرد: این پروژه ۱۴ سال پیش عملیات اجرایی آن آغاز شد و تاکنون ۸.۵ درصد پیشرفت داشته. استاندار بوشهر از دستور رئیس جمهور برای تسریع در ساخت پروژه راه‌آهن خبر داد و خاطرنشان کرد: رئیس جمهور در سفر به بوشهر دستور تامین اعتبار پروژه خط ریلی بوشهر را از محل تهاتر نفت صادر کرد و امید می‌رود سال آینده این پروژه از بن‌بست خارج شده و اجرای آن تسریع یابد.

وی آزاد راه بوشهر - شیراز را از دیگر پروژه‌های مهم استان دانست و افزود: این پروژه در دستور کار قرار دارد و توافقات لازم با وزیر راه و شهرسازی انجام شده است. محمدی‌زاده گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده این طرح با مشارکت وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و پیمانکاران بخش خصوصی عملیاتی می‌شود.

استاندار بوشهر همچنین خواستار آغاز ساخت ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در عالیشهر از بنیاد مسکن شد تا بر اساس درخواست‌ها به متقاضیان واگذار شود.