آرامگاه‌های حافظ و سعدی در صدر بازدید مسافران نوروزی فارس

آرامگاه‌های حافظ و سعدی در صدر بازدید مسافران نوروزی فارس

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی فارس گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا به امروز ۳۳۸ هزار و ۴۳۴ نفر از جاذبه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی تحت پوشش این اداره‌کل بازدید کردند که آرامگاه حافظ، سعدی و تخت‌جمشید، بیشترین تعداد بازدیدکنندگان را داشتند.

سید مؤید محسن نژاد اظهار کرد: مجموعه فرهنگی آرامگاه حافظ از روز ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۰ تا یکم فروردین ماه با ۱۱۶هزار و ۳۳۷ نفر بازدیدکننده، در صدر بازدید مسافران نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس قرار دارد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس بیان کرد: آرامگاه سعدی با تعداد ۵۳ هزار و ۷۹۳ بازدیدکننده در بین اماکن تاریخی فرهنگی رتبه دوم را از آن خود کرده و میراث جهانی تخت جمشید با ۵۱ هزار و ۷۷۰ بازدیدکننده در رتبه سوم و پاسارگاد با ۳۴ هزار و ۲۸۹ نفر در رتبه چهارم قرار دارد.

به گفته او، ارگ کریمخان زند با ۳۲ هزار و ۱۶۰ بازدیدکننده، رتبه پنجم را از نظر تعداد بازدید به خود اختصاص داده است، همچنین در همین بازه زمانی اقامت بیش از ۵۱۰ هزار نفر در استان فارس ثبت شده است.

محسن نژاد افزود: در بخش فضا‌های اقداماتی با توجه به افزایش ورود مسافران و گردشگران افزون بر فضا‌های رسمی از فضا‌های پشتیبان مانند مدارس، حسینیه‌ها، سالن‌های ورزشی، کمپ‌های موقت اسکان و کمپ‌های آماده شده توسط شهرداری هم بهره بردیم.

تخت جمشید و موزه تخت جمشید، پاسارگاد، نقش رستم، نقش رجب، آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، ارگ کریمخانی موزه سنگ‌های تاریخی هفت تنان، موزه پارس و موزه گرمابه حمام وکیل از اماکن تاریخی فرهنگی فارس به شمار می‌روند که در تعطیلات نوروزی مورد استقبال و بازدید مسافران است.

همچنین شهر تاریخی بیشاپور، تنگ چوگان، غار شاپور، موزه بیشاپور، موزه مردم شناسی کازرون، قلعه دختر و کاخ اردشیر فیروزآباد، کاخ ساسان سروستان و موزه باغ نشاط شهرستان لار از دیگر آثار تاریخی ـ فرهنگی استان فارس محسوب می‌شود که این روز‌ها پذیرای مسافران است.