آخرین وضعیت پرونده قتل ناموسی در اهواز

سخنگوی قوه قضاییه: خانواده غزل حیدری که در اهواز توسط همسرش سر بریده شد، مطالبه قصاص نکرده‌اند!

آخرین وضعیت پرونده قتل ناموسی در اهواز
پرونده قتل فجیع زن جوان اهوازی بسته شد

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره حکم صادره در پرونده زنی که سال گذشته در اهواز به دست همسرش به قتل رسید، گفت: سجاد حیدرنوا متهم ردیف اول پرونده به اتهامات مباشرت در قتل عمدی و ایراد ضرب و جرح عمدی و اخلال در نظم عمومی و آقای دیگر به نام حیدر حیدرنوا متهم دوم به اتهام معاونت در قتل عمدی محکوم شده اند.

وی افزود: رای قطعی است و قطعیت یافته است. متهم ردیف دوم نیز به ۴۵ ماه حبس تعزیری از باب معاونت در قتل عمدی محکوم شده است. متهمان در زندان هستند. 

مونا حیدری(غزل), متولد سال ۱۳۸۳ در اهواز که در ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ توسط همسرش سجاد حیدری که پسرعموی او بود به قتل رسید.

مونا حیدری دختر اهوازی در ۱۵ سالگی با پسرعموش ازدواج کرد و یک فرزند پسر دارد که نزد مادرشوهرش نگه داری می شود. وی سال گذشته از ایران خارج شده بود و بهمن ماه سال گذشته پدر و عمویش با همکاری پلیس ترکیه او را به کشور بازگرداندند.



در روز شنبه ۱۶ بهمن در اهواز سجاد همسر مُنا به همراه برادرش او را به قتل می‌رسانند و قاتل سپس سربریده شده این زن جوان را در معابر عمومی و مقابل چشمان رهگذران در میدان کسایی اهواز چرخاند. تصاویر و ویدئوهای سر بریده زن در دست قاتل در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود که با هشدار پلیس بیشتر خبرگزاری ها به دلیل ایجاد تشویش در جامعه آن را حذف کردند. انتشار فیلم چرخاندن سر دختر ۱۷ ساله اهوازی ممنوع می باشد.