آخرین جزئیات واردات لوازم خانگی به کشور

آخرین جزئیات واردات لوازم خانگی به کشور
تقاضا برای خرید لوازم خانگی در کشور به دلیل نبود قدرت خرید مردم صفر است

اکبر پازوکی درباره آخرین جزئیات واردات لوازم خانگی به کشور گفت: هنوز هیچ وارداتی انجام نمی‌شود و خبری هم در این مورد نیست، ما روز گذشته در وزارت صمت جلسه ای داشتیم و صحبتی در این خصوص نبود.

او با بیان اینکه واردات لوازم خانگی در حد صحبت است نه اجرا، اظهار کرد: تا زمانیکه تولید داخل داریم، واردات ممنوع است. همچنین آن دسته از کالا‌هایی هم که در داخل تولید نمی شود، در صدد تولید آن در داخل کشور هستیم.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: هم اکنون واردات کولر گازی به کشور آزاد و بلامانع است و چندین شرکت در داخل کشور واردات را انجام می دهند.

پازوکی افزود: تا امروز تقاضا برای خرید لوازم خانگی در کشور به دلیل نبود قدرت خرید مردم صفر است و متاسفانه خرید برخی از افراد از طریق اقساطی انجام می شود.

گفتنی است واردات لوازم خانگی از سال ۱۳۹۷ به کشور ممنوع شد و هم اکنون عمده کالا‌های خارجی موجود در بازار قاچاق هستند که با گارانتی‌های تقلبی فروخته می‌شوند.

تاکنون بار‌ها بحث آزادسازی واردات لوازم خانگی مطرح شده، اما به نتیجه نرسیده است. موافقان آزاد شدن واردات لوازم خانگی می‌گویند این قانون حقوق مصرف‌کننده را در نظر نگرفته، اما مخالفان معتقدند تولیدکنندگان ایرانی شرایط برابر با تولیدکنندگان خارجی ندارند که بتوانند با آن‌ها رقابت کنند.