آبهای شمال غرب خلیج فارس و مناطق ساحلی خوزستان مواج است

آبهای شمال غرب خلیج فارس و مناطق ساحلی خوزستان مواج است
به علت بالاآمدن آب دریا(مد) توام با وزش باد، احتمال واژگونی قایق های کوچک صیادی و پاره‌شدن تورهای صیادی در آبراه‌های اروندرود و بهمنشیر وجود دارد

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: آبهای شمال غرب خلیج فارس و مناطق ساحلی و آبراهی خوزستان تا سه روز آینده مواج و مه‌آلود است.

محمد سبزه‌زاری افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه های هواشناسی، آبهای شمال غرب خلیج فارس تا روز جمعه مواج و توفانی است و انتظار می‌رود ارتفاع موج به علت وزش بادهای شدید تا ۱.۵متر نیز برسد.

وی از عموم شناورها و قایق های صیادی و باری متوسط استان خواست در سفر به آبهای شمال غرب خلیج فارس احتیاط کنند و پیش از شروع سفر، از وضعیت آب و هوایی و تغییرات جوی که منجر به ناایمن شدن تردد شناورها می‌شود آگاهی یابند.

سبزه‌زاری اظهار کرد: به علت بالاآمدن آب دریا(مد) توام با وزش باد، احتمال واژگونی قایق های کوچک صیادی و پاره‌شدن تورهای صیادی در آبراه‌های اروندرود و بهمنشیر وجود دارد.

میزان بارش‌ها ناشی از عبور سامانه جنوبی کم است/احتمال بارش در اهواز حداکثر پنج میلیمتر

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اتکا به نقشه‌های هواشناسی و پیش بینی جهت حرکت و ارزیابی قدرت و میزان رطوبت سامانه بارشی جنوبی گفت: از این سامانه، انتظار بارش چندانی نیست و حداکثر بارش تا فردا(چهارشنبه) در اهواز بین ۲ تا ۵ میلیمتر پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: میزان بارش امروز (سه شنبه) در اروندکنار در جنوبی‌ترین نقطه خوزستان تنها ۲ دهم میلیمتر بوده است.

سبزه زاری افزود: فعالیت این سامانه تا فردا(چهارشنبه) سبب بارش های ضعیف و پراکنده در مناطق جنوبی، مرکزی و غربی استان خواهد شد ولی بارش در مناطق مرتفع شمال و شمال شرق خوزستان بیشتر خواهد بود و بارش به صورت برف پیش بینی می شود.

وی عنوان کرد: مه غلیظ شبانگاهی از امشب و فردا (چهارشنبه) بیشتر مناطق استان را در می ‌گیرد و از روز پنجشنبه بر غلظت مه در بیشتر مناطق استان افزوده می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به اینکه دید افقی در بیشتر جاده‌های استان به علت مه غلیظ کاهش می‌یابد از عموم رانندگان خواست با احتیاط حرکت کرده و کوهنوردان نیز از صعود به قله‌ها خودداری کنند.

خوزستان سه روز آخر هفته گذشته با فعالیت یک سامانه فعال و پرقدرت جنوبی، شاهد بارش های قابل توجه در بیشتر مناطق بود که این بارش ها سبب آبگرفتگی برخی مناطق اهواز و آبادان شد و مردم را به زحمت انداخت.