آب‌رسانی به روستاهای شرق مرودشت

آب‌رسانی به روستاهای شرق مرودشت

در مراسمی با حضور استاندار فارس، نماینده مردم شهرستان‌های مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس و جمعی از مسئولین ارشد استان، پروژه آبرسانی به روستاهای شرق مرودشت به بهره‌برداری رسید.

استاندار فارس در ادامه سفر یک روزه خود به شمال فارس در مراسم بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به روستاهای شرق مرودشت حضور یافت و آغاز بهره‌برداری از این پروژه را اعلام کرد.

محمدهادی ایمانیه در این مراسم ضمن قدردانی از صبر و شکیبایی مردم روستای کناره و سایر روستاهای شرق مرودشت در مدت زمان اجرای این پروژه، اظهار داشت: با توجه به اینکه مشکل آب شرب روستای کناره و سایر روستاهای شرق مرودشت از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان فارس بوده و از سوی دیگر پیگیری‌های زیادی توسط نماینده مردم شهرستان مرودشت در مجلس شورای اسلامی در این زمینه صورت گرفت، امروز  مشکل آب شرب روستای کناره، کوشک و مهرآباد به صورت موقت برطرف می‌شود.

در آیین گشایش پروژه آبرسانی به روستاهای شرق مرودشت، جلال رشیدی کوچی نماینده مردم شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی نیز عنوان کرد: با توجه به میزان خروجی آب موجود، مشکل آب‌رسانی به روستاهای شرق مرودشت تا حدودی برطرف می‌شود و مردم این مناطق مطمئن باشند که تا برطرف شدن کامل این مشکل پیگیری‌های لازم انجام خواهد گرفت.

علی جان صادق‌پور مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس نیز در سخنانی گفت: با پیگیری و حمایت‌های استاندار فارس، مسئولین محلی شهرستان مرودشت و همچنین تلاش مجموعه مدیران شرکت آب و فاضلاب استان و شهرستان مرودشت، پروژه آبرسانی به مجموعه روستاهای شرق مرودشت، شامل اجرای 40 کیلومتر خط انتقال با استفاده از لوله‌های پلی اتیلن و گالوانیزه دراقطار 315، 250، 200 و 110 میلی‌متری، کلکتورها، شیرآلات و دیگر تجهیزات لازم با صرف اعتباری بالغ بر 350 میلیارد ریال به اتمام رسید و امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

صادق‌پور در تشریح این طرح بیان داشت: پروژه اصلی که به منظور آبرسانی به مناطق روستایی شرق مرودشت از سد درود زن طراحی و اجرا شده است، آبرسانی به 30 روستا شامل 11 روستای مجموعه اکراد از شهرستان زرقان و 19 روستای شرق شهرستان مرودشت را انجام خواهد داد.

وی افزود: با بهره‌برداری از فاز نخست این پروژه، مردم روستاهای شرق مرودشت از جمله روستاهای کناره، مهرآباد و کوشک که پیش از این دچار مشکلات جدی آب بودند از مزایای آن منتفع خواهند شد.

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس در ادامه اظهار امیدواری کرد تا با تامین اعتبار لازم جهت تکمیل این پروژه به مبلغ تقریبی 600 میلیارد ریال، در آینده شاهد بهره‌برداری کامل از این طرح بزرگ آبرسانی باشیم.