«آب و آیینه» پیشکش هنرمندان فارس شد

مهندس سروش نجات، مدیر کافه کارآفرینی مسیرنجات: هنرمندانی که آثارشان از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد، حمایت می شوند و آثار مکتوب شان منتشر خواهد شد

«آب و آیینه» پیشکش هنرمندان فارس شد

«خبرجنوب»/ آیین رونمایی از کتاب «آب و آیینه»، شامل مجموعه عکس‌های استاد محمد امین دانشور، به اهتمام شرکت ایده گستران ثمین پارس، در کافه کارآفرینی مسیر نجات برگزار شد.

در این مراسم ابتدا مهندس سروش نجات، مدیرعامل شرکت ایده گستران ثمین پارس و مدیریت کافه کارآفرینی مسیر نجات،  ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان و حاضران در مراسم، به تشریح برنامه‌های فرهنگی و هنری این شرکت در حمایت از هنرمندان و اهل فرهنگ استان فارس و منطقهٔ جنوب کشور پرداخت.

وی در ادامه اظهار داشت: یکی از حوزه‌هایی که کافه کارآفرینی مسیرنجات در آنها فعالیت می‌کند، مربوط به کارآفرینی فرهنگی و هنری است که در این عرصه برنامه‌های متنوعی اجرا خواهد شد.

مهندس نجات با بیان این‌که آیین های رونمایی از کتاب، یکی از فعالیت‌های ارزشمندی است که در این کافه کارآفرینی صورت می‌گیرد، اظهارداشت: استاد دانشور یکی از عکاسان بین‌المللی و برجسته است که سال‌ها برای خلق این مجموعه زحمت کشیده است.

مدیرعامل شرکت ایده گستران ثمین پارس با اشاره به این موضوع که حمایت معنوی و اقتصادی از فرهنگوران در زمره رسالت‌های اصلی ایده گستران ثمین پارس است، اظهار داشت: به منظور ارج نهادن به زحمات فعالان عرصهٔ فرهنگ و هنر در مجامع بین المللی، در شهریورماه امسال آیین رونمایی از کتاب آب و آیینه در کشور ارمنستان نیز انجام خواهد شد.

مهندس نجات با تأکید بر این موضوع که حمایت از اقشار فرهنگی در عرصه‌های مختلف در دستور کار ایده گستران ثمین پارس و کافه کارآفرینی مسیرنجات است، اظهار داشت: هنرمندانی که آثار آنها از کیفیت مطلوب‌تری برخوردار باشد، در قالب برنامه‌های فرهنگی و هنری مورد حمایت قرار می‌گیرند و آثار مکتوب آنان منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به این موضوع که بیستم خردادماه، آیین روز صنایع‌دستی در مسیرنجات برگزار خواهد شد، اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه در عرصهٔ فرهنگ و هنر، نقش موثری در حمایت مادی و معنوی از هنرمندان دارد و این امر در زمره فعالیت‌های کافه کارآفرینی مسیرنجات خواهد بود.

 تلاش برای تغییر فرهنگ واسطه گری به فرهنگ سرمایه گذاری

مدیرعامل شرکت ایده گستران ثمین پارس در پایان‌سخنان خود گفت: یکی از اهداف اصلی ما تغییر فرهنگ مردم از واسطه‌گری به سمت سرمایه‌گذاری در تولید به ویژه در عرصه‌های دانش بنیان، دیجیتال، استارت‌آپ و مواردی از این دست می‌باشد.

در ادامه این مراسم آقای نایب شیرازی و خانم دکتر مریم جمالی، به نمایندگی از هنرمندان، منتقدان و اساتید شهر شیراز؛ طی سخنانی به روند خلق اثر و ارزش‌های کیفی کتاب پرداخته و به تفصیل در مورد خالق اثر و عکس‌های انتخاب شده برای چاپ در کتاب و همچنین کیفیت بالای چاپ آن، صحبت کردند.

گفتنی است در پایان این مراسم، جشن رونمایی و امضای کتاب توسط استاد دانشور؛ با حضور مهندس نجات و تعدادی از هنرمندان و اهالی فرهنگ شیراز برگزار و از میهمانان پذیرایی شد.