آب دریا به نجات لب‌های تشنه بوشهر می‌آید

آب دریا به نجات لب‌های تشنه بوشهر می‌آید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده مرحله نخست پروژه‌های آب‌شیرین‌کن جم و بوشهر پاییز امسال وارد مدار تولید می‌شود.

ابوالحسن عالی صبح امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: آب‌شیرین‌کن بوشهر به ظرفیت 35 هزار مترمکعب در ساحل بوشهر روند اجرایی آن تسریع یافته که بر اساس برنامه‌ریزی مرحله نخست آن پاییز امسال وارد مدار تولید و بهره‌برداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر به آب‌شیرین‌کن سیراف به جم به ظرفیت 28 هزار مترمکعب پرداخت و افزود: بیش از یک سوم ظرفیت این پروژه به میزان 10 هزار مترمکعب پاییز امسال وارد مدار بهره‌برداری می‌شود. طرح تکمیلی خط انتقال آب از محل آب‌شیرین‌کن 35 هزار متر مکعب بوشهر تا مخزن ذخیره آب شهید ماهینی به طول 550 متر به قطر 800 میلیمتر در حال اجرا است.

وی پیشرفت این طرح را 25 درصد دانست و بیان کرد: مدت زمان اجرایی پروژه 3 ماه است که تلاش می‌شود در مدت کمتری به اتمام برسد.

این مقام مسئول با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز پروژه خط انتقال آب از محل آب‌شیرین‌کن 35 هزار متر مکعب بوشهر 220 میلیارد ریال است ادامه داد: عملیات اجرایی طرح تکمیلی این پروژه در نیمه دوم مهرماه امسال آغاز شده است.