آب آلوده عمده راه انتقال بیماری التور است

آب آلوده عمده راه انتقال بیماری التور است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به شناسایی ۲ مورد ابتلا به بیماری التور (وبا) در خوزستان گفت: عمده ترین راه انتقال این بیماری آب آلوده است.

دکتر سید محمد علوی بیان کرد: با همت و تلاش کادر بهداشت در تشدید فعالیت‌‎های غربالگری و طبق موازین مراقبت سندرمیک در مبادی ورودی کشور، ۲ مورد وبای التور در شهرستان‌های اهواز و کارون شناسایی شد که این افراد مبتلا یا سابقه مسافرت داشته و یا با افرادی با سابقه مسافرت در تماس بوده‌اند که وضعیت عمومی بیماران مساعد گزارش شده است.

وی افزود: بیماری وبا در خوزستان بومی است و طبق الگوی فصلی همه ساله زیر مراقبت شدید مراکز بهداشتی قرار دارد.

علوی ادامه داد: هر بیماری با علایم گوارشی اسهال و استفراغ غربالگری می‌شوند و افراد با اسهال آبکی شدید بدون تب حتما باید مورد بررسی آزمایشگاهی قرار گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: راه‌های انتقال این بیماری آب آشامیدنی ناسالم، غذای آلوده مانند میوه و سبزی نشسته، و یا غذای کاملا پخته نشده و رعایت نکردن موازین بهداشتی مانند شسته نشدن دست ها با آب و صابون است.

وی بیان کرد: وظیفه سازمان آبفا این است که حتما در تامین آب آشامیدنی سالم برای مردم تلاش کند البته در برخی از مناطق مشکلاتی در تامین آب وجود دارد که در این شرایط تشدید فعالیت‌ها و نظارت‌ها لازم است.