آئین‌نامه دهمین جشنواره استانی فیلم کوتاه شیراز منتشر شد

آئین‌نامه دهمین جشنواره استانی فیلم کوتاه شیراز منتشر شد

آئین‌نامه دهمین دوره جشنواره استانی فیلم کوتاه شیراز توسط گروه سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و با همکاری انجمن فیلم کوتاه شیراز منتشر و بخش‌ها، مقررات، نحوه و مهلت ارسال آثار، شرایط فنی و گاه شمار جشنواره اعلام شد.

به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، براساس این آئین نامه، جشنواره فیلم کوتاه شیراز در این دوره دارای ۲ محور اصلی و ویژه خواهد بود که در بخش‌ اصلی کُل آثار تولیدی در راستای اهداف جشنواره و در قالب‌های داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی و در بخش ویژه آثار فیلم‌اولی‌ها امکان حضور خواهند داشت.

براساس مقررات اعلامی این دوره از جشنواره، حداکثر زمان هر فیلم ۳۰ دقیقه تعیین شده است و آثاری پذیرفته می‌شود که از سال ۱۳۹۶ تاکنون در زمینه‌های داستانی، مستند، پویانمایی و تجربی ساخته شده و در ادوار قبلی ارسال نشده باشد.

همچنین ثبت‌نام در جشنواره تنها به شیوه اینترنتی امکان‌پذیر خواهد بود و درخواست‌کنندگان باید فرم‌ها را از طریق سامانه www.ssfa.ir تکمیل کرده و شماره ثبت دریافت کنند و سپس آن را به همراه کپی فیلم به دبیرخانه ارسال کنند.

در این آئین‌نامه ضمن تاکید براینکه امکان ویرایش و ارسال دوباره فیلم‌ها وجود نخواهد داشت و به همه فیلم‌های ارسالی که به بخش مسابقه راه یابند، گواهی شرکت ارائه می‌شود و فیلم‌های فاقد استاندارد فنی و نمایشی، حذف خواهد شد.

براساس این آئین‌نامه آثار بعد از راه‌یابی به جشنواره امکان انصراف نخواهند داشت.

در این آئین‌نامه تاریخ پایان ثبت‌نام در سایت و دریافت آثار انتهای فروردین ماه ۱۴۰۱، اعلام فیلم‌های راه‌یافته به بخش مسابقه نیمه نخست خرداد و برگزاری اختتامیه جشنواره نیمه نخست مرداد امسال اعلام شده است.

تحویل آثار به این دوره جشنواره بعد از انجام مراحل ثبت درخواست و دریافت شماره ثبت، به شکل حضوری بوده و محل استقرار دبیرخانه شیراز، چهارراه حافظیه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اعلام شده است.