نخستین محموله ترانزیتی از اوکراین وارد بندر اروندکنار آبادان شد

این محموله برای ترانزیت خارجی به کشور کویت وارد گمرک اروندکنار شد

نخستین محموله ترانزیتی از اوکراین وارد بندر اروندکنار آبادان شد

رئیس گمرک بندر اروندکنار گفت: نخستین محموله ترانزیتی به ارزش ۱۷ میلیارد ریال از کشور اوکراین وارد بندر اروندکنار آبادان شد.  علی فرهودی یکشنبه با بیان اینکه محموله ترانزیتی مذکور از کشور اوکراین وارد و به گمرک بازرگان به عنوان گمرک مبدا اظهار شده است افزود: این محموله برای ترانزیت خارجی به کشور کویت وارد گمرک اروندکنار شد.

وی بیان کرد: محموله پس از طی مراحل قانونی و انجام تشریفات گمرکی به مقصد کشور کویت بارگیری و ارسال می شود.

فرهودی گفت: گمرک اروند کنار بعد از حدود سه سال تعطیلی در حوزه کالای ملوانی در مرداد ماه سال گذشته و با ورود چند لنج حامل کالای ملوانی مجددا در این حوزه بازگشایی شد.

وی با اشاره به اینکه این بندر از آن زمان تنها در ۲ حوزه کالای ملوانی و صادرات ماهی و میگو مشغول به کار بوده افزود: با تلاش و پیگیری بسیار حوزه نظارت گمرکات استان خوزستان، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل گمرک آبادان مجوز ترانزیت خارجی به این گمرک اختصاص داده شد.

رئیس گمرک بندر اروندکنار تصریح کرد: هم اکنون این گمرک دارای کد ترانزیت خارجی مقصد است که این موضوع وضعیت مناسبی برای پیشرفت کار گمرک و در نهایت رونق کسب و کار و معیشت مردم منطقه فراهم می آورد و باعث ارتقای جایگاه گمرک اروندکنار در بین گمرکات کشور می شود.

اروندکنار در ۴۵ کیلومتری جنوب آبادان و در نزدیکی دهانه اروندرود قرار دارد.این بندر نزدیکترین بندر به کشور کویت و بندر فاو عراق است.