آماده باش به پرمصرف‌های گاز

تعرفه گاز بها برای مشترکان بسیار پر مصرف با ۲ تا ۴ برابر افزایش قیمت روبرو خواهد شد

آماده باش به پرمصرف‌های  گاز
طرح اصلاح تعرفه گاز بها

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس اعلام کرد: بر اساس تعرفه‌های جدید، گازبهای مشترکان با مصرف بالا و مشترکان بسیار پر مصرف در قبوض گاز که د‌ی ماه صادر خواهد شد از ۴۲ درصد  تا ۳۰۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.
غلامعباس حسینی با بیان اینکه مشترکان کم مصرف مطابق قانون تشویق و پر مصرف‌ها جریمه خواهند شد، گفت: طرح اصلاح تعرفه گاز بها و جریمه مشترکان پرمصرف ابلاغ شده که با استناد به بند (ی) تبصره ۸ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۰ مشترکانی که در فصل سرد از ۱۶ آبان تا ۱۵ اسفند مصرف آنها نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش یافته به ازای هر یک درصد کاهش، معادل ۳ درصد و تا سقف ۴۵ درصد مشمول تخفیف و پاداش صرفه جویی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس ادامه داد: همچنین  براساس مصوبه هیأت وزیران و بر اساس جدول تعرفه ها، گازبهای خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد در دامنه مصرف یک تا سه رایگان خواهد بود.

وی گفت: براساس مصوبه هیئت وزیران تعرفه گازبهای مشترکان کم مصرف بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ متر مکعب هیچ تغییری نسبت به سال گذشته نخواهد داشت این در حالی است که تعرفه گاز بها برای مشترکان با مصرف متوسط یعنی ۴۰۱ تا ۷۰۰ متر مکعب در ماه با ۹ درصد تا ۲۰ درصد افزایش قیمت محاسبه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اضافه کرد: همچنین تعرفه گاز برای مشترکان با مصرف بالا یعنی از ۷۰۱ تا ۹۰۰ متر مکعب در ماه با ۴۲ تا ۷۱ درصد افزایش قیمت و تعرفه گاز بها برای مشترکان بسیار پر مصرف نیز شامل مصرف از ۹۰۱ تا ۱۲۰۰ متر مکعب در ماه قبوض صادره گاز با ۲ تا ۴ برابر افزایش قیمت روبرو خواهد شد.