6 هزار طلبه به مناطق عملیاتی خوزستان اعزام می‌شوند

6 هزار طلبه به مناطق عملیاتی خوزستان اعزام می‌شوند

حجت‌الاسلام هاشمی مدیر امور فرهنگی و ایثارگران مرکز امور طلاب حوزه‌های علمیه کشور، اظهار کرد: امسال با نگاه تمرکزی به اردوهای راهیان‌نور و با ایجاد بستر و زیرساخت‌های لازم، طلاب حوزه علمیه کشور را به دو صورت مجردی و خانوادگی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌کنیم. 

وی عنوان کرد: پیش‌بینی ما برای اردوهای راهیان‌نور امسال این است که ۶ هزار نفر در قالب «اعزام طلاب مجرد» و «اعزام خودرویی خانواده‌ها» از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس بازدید می‌کنند. 

مدیر امور فرهنگی و ایثارگران مرکز امور طلاب حوزه‌های علمیه کشور گفت: بازه زمانی اعزام خودرویی طلاب و خانواده‌هایشان ۲۵ لغایت ۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ است که در این مدت پذیرای بیش از ۲ هزار نفر در قالب ۶۰۰ خودروی شخصی حوزویان خواهیم بود.

هاشمی عنوان کرد: برنامه‌ای که برای زیارت معنوی طلاب و خانواده‌هایشان در نظر گرفتیم در ۹ یادمان دفاع مقدس است که به طور میانگین روزانه از ۳ یادمان دفاع مقدس بازدید می‌کنند.

مدیر امور فرهنگی و ایثارگران مرکز امور طلاب حوزه‌های علمیه کشور، با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در طول سفر، تصریح کرد: به مدیران کاروان‌های استان‌ها تأکید شده که در طول مسیر، پک‌های بهداشتی را در اختیار طلاب قرار دهند؛ همچنین با افزایش سالن‌های اسکان، تلاش کردیم تا فاصله‌گذاری اجتماعی در مدت اقامت طلاب حفظ شود.

وی افزود: همچنین علاوه بر آن‌که محل اسکان کاروان‌ها به‌صورت مستمر و روزانه ضدعفونی می‌شوند، قبل از ورود و پس از خروج هر کاروان نیز، این رویه پاک‌سازی و ضدعفونی ادامه خواهد داشت.

مدیر امور فرهنگی و ایثارگران مرکز امور طلاب حوزه‌های علمیه کشور، در پایان با تأکید بر اینکه سفرهای راهیان نور، سرمایه‌گذاری برای تقویت بنیه معنوی و اعتقادی طلاب است، گفت: از مسئولان و مدیران استانی حوزه‌های علمیه انتظار داریم که راهیان نور را سفرهایی هزینه‌بر تلقی نکنند؛ چراکه اگر قرار است حوزه انقلابی و طلاب همچنان پیشتاز در حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی باشند، مطمئناً مسیر ثابت و مستحکمی که می‌تواند ما را در این حرکت ثابت‌قدم نگه‌دارد، مسیر والای شهدا، ایثار و شهادت است که نمود عینی آن را می‌توان در سفرهای راهیان نور مشاهده کرد.