5 سال حبس برای عامل آتش‌سوزی مراتع اقلید

5 سال حبس برای عامل آتش‌سوزی مراتع اقلید

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اقلید فارس گفت: بر اساس رای صادره از دادگاه کیفری شهرستان اقلید متخلف آتش سوزی مراتع ملی منطقه دژکرد این شهرستان به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم گردید.  

اسحاق امیدوار افزود: در پی وقوع حریق در کوههای منطقه دژکرد بلافاصله پیگیری‌های لازم برای شناسایی عامل این آتش سوزی آغاز و در نهایت پس از تحقیقات انجام شده با همکاری عوامل قضایی متخلف شناسایی و دستگیر شد.

وی بابیان اینکه دستگاه قضایی در رسیدگی به پرونده‌های تخریب و تصرف اراضی ملی بسیار جدی است از حمایت و اهتمام ویژه این مجموعه در برخورد با متخلفان و متجاوزان عرصه های منابع طبیعی قدردانی کرد و افزود: بر اساس این حکم مراجع حقوقی دادگاه کیفری ۲ شهرستان اقلید با تایید صحت آتش سوزی عمدی متخلف را به ۵ سال حبس تعزیری و پرداخت خسارت به منابع طبیعی محکوم گردید.

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان اقلید بیان کرد: حکم صادره به استناد ماده ۴۷ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها، مراتع وآبخیزداری کشور و ماده ۶۷۵ قانون مجازات اسلامی صادر شد.  

انگیزه این شخص برای آتش زدن مراتع عنوان نشد. شهرستان اقلید با دارا بودن جنگل و مراتع غنی و ییلاق عشایر در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.