نهال تولید علم در دانشگاه شیراز کاشته شد

وزیر علوم،تحقیقات و فناوری: باید از پتانسیل، ظرف و ظرفیت دانشگاه برای دوام و قوام نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده کنیم

نهال تولید علم در دانشگاه شیراز کاشته شد

محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم،تحقیقات و فناوری در ارتباط ویدئوکنفرانس در مراسم تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید دانشگاه شیراز ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: یک مدیر شایسته مدیری است که آرامش را در دانشگاه ایجاد و شرایطی فراهم کند که آب در دل هیچ فرد دانشگاهی نلرزد و همه احساس کنند دانشگاه خانه آنهاست و رئیس دانشگاه خادم همه است.

وی افزود: یادمان باشد برای اینکه در کمال امنیت زندگی کنیم انسان های جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند. لذا باید با تمام وجود باید از پتانسیل، ظرف و ظرفیت دانشگاه برای دوام و قوام نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده کنیم.

زلفی‌گل بیان داشت: من یکی از افتخاراتم را شاگردی دانشگاه شیراز می‌دانم، دانشگاهی که اساتیدش جسارت به خرج دادند و برای اولین بار در کشور دوره‌های دکتری را تأسیس کردند.

وی درادامه گفت: جامعه دانشگاهی نباید چند قطبی شود بلکه باید برای سایر اقشار الگو باشد و وحدت، دوستی، محبت و مدارا را سرلوحه کار خود قرار دهد.

وزیر علوم و تحقیقات و فناوری  گفت: نهال تولید علم کشور در دانشگاه شیراز کاشته شد. به همین دلیل باید قدردان دانشگاه شیراز، جامعه دانشگاهی شیراز و کسانی که در تأسیس خوابگاه‌ها، دانشکده ها، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه شیراز نقش‌آفرین بودند، باشیم.

زلفی گل، عنوان کرد: دانشگاه شیراز جزو معدود دانشگاه‌هایی بود که خوابگاه متأهلی در اختیار دانشجویان در مقطع دکتری قرار داد و ما درصدد هستیم با تأسی از دانشگاه شیراز نسبت به تأسیس خوابگاه های متأهلی در دانشگاه‌هایی که مقاطع تحصیلات تکمیلی دارند، اقدام کنیم.

وی یادآوری کرد: دانشگاه شیراز در بسیاری از امور پیشتاز و به عنوان الگو به شمار می‌رفت. امیدوارم که نسل‌های جدید اساتید که در دانشگاه شیراز حضور پیدا می‌کنند بدانند که پا جای چه اساتید و افراد بزرگی می‌گذارند و میراث‌دار چه انسان‌های بزرگی هستنددر این مراسم از زحمات حمید نادگران رئیس پیشین دانشگاه شیراز تقدیر و  محمد مؤذنی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه معرفی شد.