ماجرای انفصال از خدمت شهردار اهواز به کجا رسید؟

ماجرای انفصال از خدمت شهردار اهواز به کجا رسید؟

چند روزی است که خبر حکم انفصال از خدمت سه ماهه شهردار اهواز، در فضای مجازی دست به دست می‌شود؛ این حکم مربوط به پروژه‌ای است که ۲۷ سال پیش آغاز شده و این در حالی است که شهردار فعلی اهواز چهار ماه است که به این سمت منصوب شده است.

در پی شکایت یکی از شهروندان در خصوص ترک فعل شهرداری اهواز در تمدید پروانه ساخت تعاونی‌های هفتگانه موسوم به گروه ملی مربوط به سال ۷۳، شعبه ۶ دیوان عدالت اداری شهردار اهواز را در یک رای بدوی به سه ماه انفصال از خدمت، محکوم کرده است.

در حکم انفصال از خدمت شهردار اهواز آمده است:

"نظر به اینکه شهرداری اهواز با ملاحظه اخطاریه صادره پاسخی ارسال ننموده و عذر موجهی برای این ترک فعل خود اعلام و ابراز نداشته‌اند، با استناد به تبصره ذیل ماده ۳۰ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، حکم به انفصال موقت وی به مدت سه ماه صادر و اعلام می‌گردد."

حجت‌الله زارع‌زاده نایب رئیس شورای شهر اهواز، با تایید صدور این حکم اظهار کرد: این سوال مطرح است که مساله حقوقی مربوط به حدود ۲۷ سال پیش، چه ارتباطی به شهرداری دارد که چهار ماه است منصوب شده است؟

وی با اشاره به مشکل پروژه تعاونی‌های هفتگانه موسوم به گروه ملی افزود: شهر اهواز بین حریم‌های نفت و نظامی محاصره است و شرکت ملی نفت، زمین‌های پروژه تعاونی‌های هفتگانه گروه ملی را در حریم نفت می‌داند و به همین دلیل، شهرداری منطقه ۳ اهواز پروانه این پروژه را تمدید نکرده است نه اینکه شهرداری خواسته باشد چوب لای چرخ پروژه بگذارد.

زارع‌زاده در خصوص ادامه فعالیت امینی شهردار اهواز در مدت اخیر بیان کرد: با توجه به اینکه این رای، بدوی است و هنوز قطعی نشده، همچنان شهردار اهواز در حال ارائه خدمت است.

نایب رئیس شورای شهر اهواز گفت: البته این رای بدوی است و در مرحله تجدید نظرخواهی، واحد حقوقی شهرداری دفاعیه لازم را انجام خواهد داد.