هدیه رهبر معظم انقلاب به قهرمان گناوه‌ای

هدیه رهبر معظم انقلاب به قهرمان گناوه‌ای

با حضور آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر هدیه رهبر معظم انقلاب به امیر خسروانی قهرمان گناوه ای مسابقات پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ در رشته پرش طول اهدا شد.

 ۲۷ شهریور امسال قهرمانان المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو دیداری با رهبر انقلاب داشتند که هدایای این قهرمانان از سوی حضرت آیت الله خامنه ای  پس از ارسال به استان ها، به این افتخارآفرینان اهدا شد.

 امیر خسروانی ورزشکار گناوه‌ای شهریور امسال در مسابقات پارالمپیک توکیو با ثبت رکورد ۷ متر و ۲۱ سانتیمتر به نشان طلا رسید.

 امام جمعه بوشهر در این مراسم گفت: انتظار است در بخش‌های زیرساختی و حمایتی، پشتیبانی لازم از ورزشکاران بوشهری صورت گیرد تا مانند امیر خسروانی شاهد افتخار آفرینی آنان در میدان‌های مختلف باشیم.

 صفایی بوشهری افزود: اکنون ورزش استان بوشهر در صحنه‌های مهم ملی و بین المللی درخشش دارد اما صنایع فعال در این استان از ورزش استان به اندازه کافی حمایت نمی‌کنند که این روند ورزش استان بوشهر را با مشکل رو به رو کرده است.

 او بیان کرد: صنایع مستقر در استان بوشهر پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را رعایت نمی‌کنند، این در حالی است که صنایع در برخی از استان‌ها در سطح جهانی تیم‌داری می‌کنند.

 امام جمعه بوشهر گفت: ورزش استان در سال‌های گذشته رشد خوبی داشت ولی اکنون این دچار رکود شده که این وضعیت زیبنده این استان و ظرفیت‌های مهم آن نیست.

 صفایی بوشهری عنوان کرد: برخی از تیم‌ها به دلیل مشکل زیاد مالی حتی توان اعزام بازیکنان خود را ندارند که با این رویه تیم‌های فوتبالی استان بوشهر که در مقاطعی در لیگ برتر بودند اکنون در حال سقوط به دسته پایین‌تر هستند.

 او ادامه داد: چنانچه صنایع پیوست‌های مدنظر را اجرا نکنند باید براساس ظرفیت قانونی خود برای کمک به ورزش غیرحرفه‌ای و به‌ویژه ورزش همگانی اقدام کنند.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: براساس قانون برای صنایع خصوصی و نیمه خصوصی هیچ مانعی برای حمایت از تیم‌ها وجود ندارد و قانون تنها در جایی منع می‌کند که صنعت، دولتی و تیم، حرفه‌ای باشد به همین دلیل صنایع مستقر در استان بوشهر باید به ورزش این استان کمک کنند و در غیر این صورت به صورت قانونی با آنها برخورد شود.