گردوغبار کشورهای همسایه مهمان ناخوانده شمال بوشهر

گردوغبار کشورهای همسایه مهمان ناخوانده شمال بوشهر

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به گرد و غبار برخواسته از کشورهای همسایه وقوع پدیده گرد و غبار در مناطق شمالی استان دور از انتظار نیست.

هادی سالاری اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا فردا وزش بادهای شمالی بر روی دریا و سواحل مرکزی و جنوبی استان ادامه دارد و به سبب آن، دریا در این مدت در مناطق مرکزی و جنوبی مواج و متلاطم خواهد بود.

وی تصریح کرد: آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، در نواحی جنوبی در ساعت‌هایی وزش باد و گرد و خاک، در برخی نقاط شمالی گردو غبار پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر جهت وزش باد را بیشتر شمال غربی تا شمال شرقی در ۱۰ تا ۳۰ گاهی ۳۴ کیلومتر در ساعت و در سواحل جنوبی گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت در بخش‌های مرکزی و جنوبی خلیج فارس با سرعت ۱۶ تا ۴۶ کیلومتر در ساعت اعلام کرد.

سالاری افزود: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در مناطق مرکزی و جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۱۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

وی اطر نشان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۱۵:۰۵، مد اول ساعت ۱۱:۵۰، جزر دوم ساعت ۱۸:۵۰ و مد دوم ساعت ۲۳:۵۵ خواهد بود.