مجتمع‌های تفریحی حاشیه رودخانه‌های فارس تخریب می‌شود

مجتمع‌های تفریحی حاشیه رودخانه‌های فارس تخریب می‌شود

رئیس کل دادگستری استان فارس اعلام کرد که در راستای اجرای قانون و صیانت از حقوق عامه ۱۱ مجتمع تفریحی در حریم رودخانه ها که برخی متعلق به نهاد ها و سازمان های دولتی در استان فارس است تا انتهای امسال تخریب و حریم رودخانه ها آزاد می شوند.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی یکشنبه اول اسفند، ضمن تأکید بر اراده دستگاه قضایی در اجرای احکام آزادسازی تصرفات غیرقانونی اراضی ملی و طبیعی و حریم رودخانه های استان فارس گفت: این هفته طی جلسه ای با نهادهای متولی، موضوع آزاد سازی حریم رودخانه ها در دستور کار است.

او با بیان اینکه تخریب مستحدثات ۱۱ مجتمع تفریحی که برخی از آنها مربوط به نهادها و ادارات دولتی استان فارس است، در اولویت اجرا قرار دارد، گفت: عمده تصرفات در حاشیه رودخانه ها مربوط به حوزه های قضایی شیراز و سپیدان است و در سایر حوزه های قضایی فارس در این خصوص اقدامات پیشگرانه مناسبی را انجام داده اند.

موسوی همچنین از رفع تصرف از ۲۱ هکتار از اراضی حاشیه ای، بستر و حریم رودخانه ها در یک سال اخیر خبر داد و افزود: تاکنون ۲۶۴ پرونده در این خصوص در دادگستری استان فارس منجر به صدور رأی شده است که همگی آراء به مرحله اجرا در آمده است.

او خاطرنشان کرد: عمده این رفع تصرفات به میزان ۷ هکتار مربوط به شهرستان داراب و ۵ هکتار مربوط به شهرستان شیراز بوده است.

مقام ارشد قضایی استان فارس افزود: در راستای رسیدگی به پرونده های مطروحه در حوزه بستر و حریم رودخانه ها در یک سال اخیر  ۶۷۹ متهم به دستگاه قضایی معرفی شده اند که در فرایند دادرسی به اتهامات آنان رسیدگی و با مجازات های مناسب قانونی روبرو شده اند.