غربی‌ها فکر نکنند منتظر رفع تحریم‌ها می‌مانیم

غربی‌ها فکر نکنند منتظر رفع تحریم‌ها می‌مانیم

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به اینکه غربی‌ها فکر نکنند ایران منتظر رفع تحریم‌ها می‌ماند به دستاوردهای صنعت نفت و حفاری ساخته‌شده توسط جوانان ایرانی اشاره کرد.

حمیدرضا گلپایگانی افزود: جوانان توانمند و شرکت‌های دانش‌بنیان ما، بسیاری از قطعات صنعت نفت و حفاری را که قبلا از شرکت‌های غربی و آمریکایی خریداری و تهیه می شد طراحی و ساخته‌اند که نمونه آن مته حفاری است. وی ادامه داد: مته حفاری قطعه‌ای حیاتی در صنعت حفاری است که هم‌اکنون توسط جهاد دانشگاهی خوزستان در شهرک صنعتی شماره سه اهواز ساخته می‌شود.

این مدیر نفتی کشور نمایشگاه تخصصی صنعت نفت را به جشنواره تولیدات داخلی صنعت عظیم نفت توصیف کرد و افزود: در این نمایشگاه همه شرکت‌های داخلی برای سرپا نگه داشتن صنعت نفت و حفاری وارد میدان شده‌اند و قطعات حساس مورد نیاز درون چاهی را با استانداردهای بین‌المللی و بسیار از کمتر از قیمت خارجی طراحی و می‌سازند.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران آمادگی این شرکت را برای ارایه خدمات فنی و مهندسی نفت و حفاری به کشورهای همسایه و مسلمان به ویژه عراق و سوریه اعلام کرد.

وی با بیان اینکه این آمادگی وجود دارد از نظر علمی، تخصصی، تجارب فنی خود را در اختیار این کشورها قرار دهیم، گفت: امروز پس از ۴۳ سال در خصوص ارایه خدمات فنی و مهندسی حفاری نفت و گاز حرف برای گفتن در منطقه داریم.
گلپایگانی با اشاره به آموزش دروس فنی نفت و حفاری به ۳۰ نفر از مهندسان کشور بولیوی بیان کرد: مهندسان این کشور پس از گذراندن دوره ۲ ماهه در شرکت ملی حفاری ایران، مشغول کار در صنعت حفاری نفت و گاز در کشورشان هستند.

وی ارائه دوره عملیات حفاری، طراحی و خدمات فنی در زمینه حفاری چاه‌های نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی را از مهمترین دستاوردهای شرکت ملی حفاری ایران بیان کرد.