غوغای لیگ

هفته هجدهم لیگ برتر| شاگردان گل‌محمدی به دنبال انتقام/استقلال شکست ناپذیر می‌ماند؟/ نبرد دیدنی در شیراز

غوغای لیگ

مسابقات هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال امروز جمعه برگزار می‌شود که در حساس‌ترین مسابقه استقلال صدرنشین میهمان تراکتور است و پرسپولیس در تهران میزبان آلومینیوم اراک است.

نگاهی به مسابقات امروز می اندازیم؛

نفت مسجدسلیمان - پدیده؛ نبرد قعرنشینان

نبرد دو تیم قعرنشین جدول لیگ برتر یک بازی 6 امتیازی است هر دو تیم برای بقا در لیگ برتر تلاش می کنند. نفت  5 باخت متوالی داشته و برای قطع این نوار ناکامی می خواهد در این دیدار خانگی پیروز شود. نفت مسجدسلیمان یازده امتیازی هفته گذشته شکست سنگینی را مقابل سپاهان متحمل شد. آخرین برد نفت مسجدسلیمان در هفته یازدهم مقابل فجرشهیدسپاسی بود.

پدیده هم در این فصل هنوز بردی دشت نکرده و با 5 امتیاز آخرین تیم جدول لیگ است. بازنده این مسابقه شرایط سخت تری را در ادامه لیگ تجربه خواهد کرد. جالب است که هر تیمی در این بازی هم برنده شود از جای خود در جدول لیگ تکان نمی خورد.در بازی رفت نفت یک بر صفر پیروز شده بود.

هوادار- سپاهان؛ تقابل مدعیان فوتبال هجومی و زیبا

تیم هوادار هفته گذشته یک برد خوب مقابل پیکان به دست آورد آنهم در حالیکه رضا عنایتی به دلیل محرومیت روی نیمکت حضور نداشت و هوادار با این برد بعد از سه باخت متوالی 17 امتیازی شد و در رده دوازدهم جدول ایستاد.این هفته شاگردان عنایتی کار سختی مقابل یکی از مدعیان قهرمانی دارند. سپاهان اصفهان هفته گذشته 4 بر یک تیم نفت مسجدسلیمان را شکست داد. با این حال این تیم 9 امتیاز با استقلال صدرنشین فاصله دارد.

نویدکیا هفته گذشته گفت هر وقت احساس کنم نمی توانم به تیم کمکی کنم نیازی به استعفا نیست و از تیم جدا خواهم شد. البته او اعتراف کرد که در نیم فصل اول با وجود برتری تیمش در آمار مسابقات در نتیجه گیری به اندازه کافی خوب نبوده اند و به تیمی که زیبا بازی کند امتیاز نمی دهند.  تقابل سپاهان با هوادار جذابیت های خاص خود را دارد جایی که دو سرمربی از نسل جوان فوتبال ایران مقابل یکدیگر قرار می گیرند و هر دو نیز می گویند دوست دارند تیم شان فوتبال تهاجمی را به نمایش بگذارد. بازی رفت را سپاهان یک بر صفر برد. هوادار در صورت برد یک پله در جدول لیگ می تواندصعود کند اما سپاهان اگر پیروز شود هم در رده سوم و پشت سر پرسپولیس باقی خواهد ماند.

فجرشهیدسپاسی - نفت آبادان؛ ادامه بردهای تیم منصوریان یا قطع نوار ناکامی؟

فجر شهید سپاسی 12 هفته است که رنگ برد را در لیگ برتر ندیده و با 13 امتیاز در رده چهاردهم جدول ایستاده این تیم اگر می خواهد در لیگ برتر ماندگار شود باید بتواند پیروز شود. فجر این هفته مقابل تیم آماده نفت آبادان در شیراز کار سختی دارد. شاگردان منصوریان 4 برد متوالی دارند و با 25 امتیاز در رده هشتم جدول قرار گرفته اند. رتبه ای که برای هواداران نفت آبادان با توجه به مشکلات مالی که باشگاه داشت راضی کننده است. حتی برخی از هواداران دو آتشه نفت و منصوریان می‌گویند اگر نفتی‌ها همین روند امتیازگیری را ادامه بدهند به زودی به جمع مدعیان کسب سهمیه آسیا تبدیل می‌شوند.  از سویی دیگر فجر با 7 گل زده به همراه پدیده ضعیف ترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد.

مس رفسنجان  فولاد خوزستان؛ دوئل گلزنان خارجی و کهنه کار!

فوتبالدوستان منتظر یک بازی زیبا و تماشاگر پسند در رفسنجان هستند. جایی که دو تیم صنعتی و خوب کشور مقابل یکدیگر قرار می گیرند. مس رفسنجان 29 امتیازی در رده چهارم  جدول ایستاده در حالیکه با 27 گل زده به اندازه استقلال صدرنشین گلزنی کرده است. مس خط حمله خطرناکی دارد. گادوین منشا مهاجم کهنه کار و خارجی مس در این فصل یازده گل به ثمر رسانده تا در حال حاضر بهترین گلزن لیگ برتر ما باشد. آخرین باخت مس مقابل استقلال با نتیجه 3 بر 2 بود در مسابقه ای که بسیار تماشایی از کار درآمد و حالا شاگردان ربیعی می خواهند در خانه قهرمان سوپرجام را شکست بدهند.

فولاد خوزستان بعد از شکست دادن پرسپولیس در سوپرجام شرایط روحی و روانی مناسب تری پیدا کرده است. نماینده فوتبال کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا سعی می کند در بخش هجومی هم بهتر از نیم فصل اول کار کند. لوسیانو پریرا مهاجم خارجی فولاد هم با 7 گل زده سومین گلزن برتر فوتبال ماست. دوئل این گلزنان خارجی و البته پا به سن گذاشته در این بازی می تواند جذاب باشد ضمن اینکه هشداری به لیگ برتر است که لیگ برتر در بخش هجومی و داشتن بازیکن گلزن دچار ضعف بزرگی شده که سه مهاجم خارجی در صدر گلزنان آن قرار دارند.در بازی رفت فولاد 2 بر یک پیروز شد.

ذوب آهن - پیکان؛ تقابل با تیم های سابق

ذوب آهن با وجود انجام بازی خوب مقابل استقلال بازی را واگذار کرد که فرهاد مجیدی سرمربی استقلال با کنایه گفت که ذوبی ها می توانند توپ را با خودشان به اصفهان ببرند! جمله ای که باعث ناراحتی اعتراض باشگاه ذوب آهن شد. به هر حال آن بازی به پایان رسید و حالا این تیم که 4 هفته است برد نداشته و با سه شکست و یک مساوی در 4 هفته اخیر لیگ 18 امتیازی وروی رتبه  یازدهم ایستاده و می خواهد نوار ناکامی هایش را قطع کند.

پیکان هم هفته گذشته در خانه بازی را به هوادار واگذار کرد. تا سرمربی پیکان این شکست را باخت تلخ بنامد. نکته جالب این مسابقه تقابل مربیان فصل گذشته تیم ها مقابل یکدیگر است. تارتار پیش از این سرمربی پیکان بود و مجتبی حسینی هدایت ذوب آهن را برعهده داشت. دو سرمربی شناخت کاملی از بازیکنان و حتی شرایط باشگاه حریف دارند. در بازی رفت پیکان یک بر صفر پیروز شده بود.

نساجی مازندران - گل گهرسیرجان؛ فینالی برای تیم قلعه‌نویی

نساجی  بعد از 8 هفته در حالیکه در مشهد میزبان پرسپولیس بود بازنده شد و این هفته هم دوباره دور از خانه  میزبان گل گهرسیرجان باشد.نساجی اگر مثل نیمه  دوم بازی با پرسپولیس بازی کند گل گهر روز سختی خواهد داشت. شاگردان ساکت الهامی در حال حاضر با 21 امتیاز روی پله دهم جدول لیگ ایستاده اند. گل گهر با 25امتیاز در رده هفتم است.

بازی رفت دو تیم که یک مسابقه جنجالی در سیرجان بود با نتیجه مساوی یک بر یک تمام شد. ایوب کلانتری به دلیل اخراج در مسابقه با پرسپولیس این هفته یکی از غایبان نساجی است. امیر قلعه نویی سرمربی گل گهر گفته دیگر اتفاقات رای کمیته استیناف را فراموش کرده و به 13 فینال پیش رویش نگاه می کند تا آخر فصل ببینید چه جایگاهی با تیم به دست می آورد.  فردا یکی از این فینال‌هایی است که تیم قلعه‌نویی باید در آن حاضر شود. نساجی هم تلاش می کند مثل بازی رفت مقابل گل گهر جنگنده و دونده بازی کند.

تراکتور- استقلال؛ ادامه شکست ناپذیری شاگردان مجیدی یا پایان ناکامی قرمزپوشان؟

تراکتور 7 هفته است که نتوانسته به پیروزی برسد و همین مساله باعث شده این تیم پرهوادار و ریشه‌دار با 14 امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار بگیرد. رتبه‌ای که اصلا مورد رضایت هواداران پرشو آن نیست. تبریزی‌ها این هفته میزبان استقلال صدرنشین هستند تنها تیم بدون باخت لیگ برتر که تمامی رکوردهای مثبت این فصل را به خود اختصاص داده است.

آبی‌پوشان 4 برد متوالی در لیگ برتر دارند و برای رسیدن به پنجمین برد مقابل تراکتور قرار می‌گیرند. مسابقه دو تیم برای اولین مرتبه در لیگ برتر در ورزشگاه شهید سلیمانی تبریز( بنیان دیزل سابق) برگزار می‌شود. تراکتوری‌ها چند بازیکن کرونایی قبل از بازی با نفت آبادان داشتند، شاهین ثاقبی، پیمان بابایی، سامان نریمان‌جهان، رضا دهقانی، هادی محمدی و مهدی حقیقت کرونایی‌های تراکتور بودند که احتمال دارد به بازی با استقلال برسند. تراکتور برای حفظ رتبه سیزدهم خود تلاش می‌کند زیرا اگر در این هفته برنده نشود ممکن است یک پله دیگر در جدول لیگ سقوط کند اما استقلال برای ادامه صدرنشینی مقتدرانه اش می‌جنگد   و می‌خواهد  همچنان بدون شکست باقی بماند. بازی رفت دو تیم در تهران یک بر صفر به سود استقلال به پایان رسید.

پرسپولیس - آلومینیوم اراک؛ قرمزپوشان به دنبال جبران تنها باخت

اولین و آخرین باخت پرسپولیس در اراک رقم خورد و بعد از آن شاگردان گل‌محمدی دیگر بازنده نشدند. اکنون بخاطر همان سه امتیازی که مقابل آلومینیوم در بازی رفت از دست دادند سه امتیاز کمتر از استقلال صدرنشین دارند. پرسپولیس اکنون با تمام توان برای پیروزی و ادامه کورس با استقلال به میدان خواهد رفت. ضمن اینکه جبران باخت دور رفت را بکند.

آلومینیوم اراک از هفته دهم به بعد هیچ بردی نداشته و 8 هفته است که دستش به سه امتیاز نرسیده است. تیم رسول خطیبی در این بازی هم مثل تمامی مسابقات دیگر لیگ جنگنده و دونده در میدان ظاهر خواهد شد تا همچنان روی پله پنجم باقی بماند آلومینیوم در حال حاضر 25 امتیازی است. رسول خطیبی بعد از باخت به فولاد انتقادهای شدیدی از شیوه بازی حریف انجام داد و گفت این تیم با وقت کشی برنده شد. رامین رضائیان جدید‌ترین خرید پرسپولیس احتمال دارد مقابل آلومینیوم بازی کند. از سویی دیگر گفته می‌شود قرار است در این مسابقه بعد از مدت‌ها تست دوپینگ از بازیکنان گرفته شود. 

برنامه مسابقات هفته هجدهم لیگ برتر:

جمعه ۲۹ بهمن
نفت مسجد سلیمان- پدیده مشهد- ساعت ۱۵- ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان
هوادار تهران –فولاد مبارکه سپاهان اصفهان- ساعت ۱۵- ورزشگاه دستگردی تهران
فجر شهیدسپاسی شیراز- صنعت نفت آبادان - ساعت ۱۵- ورزشگاه حافظیه شیراز
مس رفسنجان- فولاد خوزستان- ساعت ۱۵- ورزشگاه شهید زینلی سرچشمه
ذوب آهن اصفهان- پیکان تهران- ساعت ۱۵- ورزشگاه فولاد شهر اصفهان
نساجی مازندران- گل گهر سیرجان - ساعت ۱۵- ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
تراکتور تبریز -استقلال - ساعت ۱۷:۳۰- ورزشگاه شهید سلیمانی تبریز
پرسپولیس -آلومینیوم اراک- ساعت ۱۹:۳۰- ورزشگاه آزادی تهران

جدول لیگ برتر:

1- استقلال 41 امتیاز

2- پرسپولیس 38 امتیاز

3- سپاهان اصفهان 32 امتیاز

............

15- نفت مسجدسلیمان 11 امتیاز

16- پدیده مشهد 5 امتیاز