شوک به استقلال؛ یزدانی و مرادمند ۵ روز دیگر باید به سربازی بروند!

شوک به استقلال؛ یزدانی و مرادمند ۵ روز دیگر باید به سربازی بروند!

مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: طبق اعلام نظام وظیفه عمومی سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند تا ۳۰ بهمن می‌توانند عضو استقلال باشند و از اول اسفند به سربازی می‌روند.

فریبرز محمودزاده در گفت‌وگویی درباره شرایط سیاوش یزدانی، و محمدحسین مرادمند، دو بازیکن مشمول سربازی استقلال گفت:  تا این لحظه به جز برگه اعزام، به تاریخ یک اسفند، هیچ اتفاق جدیدی نیفتاده است. تا این لحظه هیچ برگه اعزام یا مجوزی از نظام وظیفه اعلام نشده و بنابراین، این دو بازیکن، و بازیکنان دیگر مانند ابوالفضل جلالی و چند بازیکن دیگر که تاریخ اعزامشان در ماه های بعدی است، تا زمان اعزام، ه،یچ مشکلی ندارند. یعنی این بازیکنان تا سی بهمن بازیکن استقلال اند و مجاز به همراهی، اما در تاریخ اول اسفندماه، قطعا باید به سربازی بروند.

او افزود: از اینجا به بعد، منشا صدور مجوز سربازی حوزه نظام وظیفه و نیروهای مسلح است و باید به آن احترام گذاشت. از اینجا به بعد اگر نظام وظیفه مدت زمان معافیت را تمدید کرد، این بازیکنان مجاز هستند تا تاریخ اعزام جدید در اسیتقلال بازی کنند.

مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ درباره شرایط تمدید معافیت این دو بازیکن استقلال گفت:شرایط خاص تحصیلی منجر به افزایش تمدید زمان اعزام می‌شود. اگر طرف در مقاطع بالاتر قبول شود تا اتمام آن دوره اعزام نمی‌شود. اگر تحصیل جدیدی نباشد باید بازیکن به سربازی برود مگر اینکه خود حوزه برای چند ماه موقت این خدمت را بتعویق بیندازید که باز هم اختیار با خودش است و ما چندان اطلاعی نداریم.

محمودزاده ادامه داد: نکته جدیدی را هم درباره این موضوع بگویم که در حوزه نظام وظیفه، وقتی تاریخ اعزام می گذرد، فرد باید به سربازی برود اما اگر بازیکنی که در تیم های غیر نظامی مانند استقلال بازی می کند، اگر تاریخ اعزامش تمدید نشود، خود نیروهای مسلح قانونی دارد که به صورت موقت سربازی را به تعویق بیندازد که در این بخش، نیروهای مسلح تصمیم گیرنده است و در تخصص ما نیست. اما اگر شرایط تحصیلی نباشد با تجربه ای که من در این حوزه دارم، من قطعا حوزه نظام وظیفه محق است که تعویق را انجام ندهد اما اگر تصمیم بگیرد که اعزام را به تعویق بیندازد، به عنوان نیروی بالا دست در سیستم سربازی حرفش مطاع است.

او افزود: بازیکنان استقلال نمی‌توانند در باشگاه نظامی‌خدمت  سربازی خود را سپری کنند چون زمان نقل و انتقالات نیم فصل پایان یافته است. یا اینکه این بازیکنان فسخ قرار می‌کردند و بازیکن آزاد می‌شدند و بعد به تیم نظامی‌می‌رفتند.