عدم برخورد با بزهکاران،‌ از عوامل تاثیرگذار در وقوع قتل زنان

عدم برخورد با بزهکاران،‌ از عوامل تاثیرگذار در وقوع قتل زنان

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمی‌شود از واقعه تلخ قتل زن جوان اهوازی گذشت یا در مورد آن اظهارنظری نداشته باشیم، گفت: یکی از عوامل تأثیرگذار در این خصوص عدم اجرای برخی از موارد از جمله برخورد با بزهکاران است.

سید کریم حسینی با اشاره به قتل فجیع زن اهوازی اظهار کرد: چندین عامل در وقوع این حادثه تأثیرگذار بوده‌اند و این رویداد بسیار ناهنجار باید از چند جنبه بررسی شود.  

وی افزود: از نظر فرهنگی، اجتماعی، آسیب‌های اجتماعی و آموزه‌های اجتماعی باید بیشتر به این مساله پرداخته شود. همچنین باید به اظهارنظرهای غیرکارشناسی و غیربازدارنده در خصوص جرم‌هایی که رخ داده نیز توجه شود. وجود همه این موارد در کنار هم در وقوع این واقعه تلخ تأثیرگذار بوده‌اند.  

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: تعیین جزا برای افرادی که مرتکب این جرم‌ها می‌شوند، جای خود دارد اما برای ریشه‌یابی این مساله و برخورد با مواردی که منجر به این واقعه‌های تلخ می‌شوند و برای جلوگیری از تکرار حتی یک مورد در کل کشور نیز باید بیشتر به موضوع پرداخته شود. وی بیان کرد: نباید وقوع چنین حوادثی را به یک نقطه از کشور متمرکز کرد زیرا چنین حوادثی در جاهای دیگر دنیا و کشور که آسیب‌های اجتماعی بشر را تهدید می‌کند نیز رخ می‌دهد و تنها ممکن است علل و عوامل آن متفاوت باشد.

حسینی گفت: برای جلوگیری از تکرار این موارد باید به صورت کشوری برنامه‌ریزی کرد و از هر جهت برخورد لازم انجام شود. وی بیان کرد: نمی‌شود از این واقعه تلخ گذشت یا در مورد آن اظهارنظری نداشت. امیدواریم بتوانیم در جهتی حرکت کنیم که در مورد علل و عوامل چنین حوادث تلخ و برخورد با آن‌ها به یک سری اهداف و اقدام برنامه‌ای برسیم.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در خصوص تأثیر نقص قوانین در وقوع چنین حوادثی گفت: چندین عامل در این زمینه موثر هستند که یکی از عوامل تأثیرگذار در این خصوص عدم اجرای برخی از موارد از جمله برخورد با بزهکاران است. در این راستا، ایرادات لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت در حال بررسی است و تصویب آن در اولویت کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی است.