۸ شهرستان و ۳۳ روستای سیستان و بلوچستان گرفتار سیلاب

۸ شهرستان و ۳۳ روستای سیستان و بلوچستان گرفتار سیلاب

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان عنوان کرد: از دیروز بارندگی شدید ۸ شهرستان و ۳۳ روستای جنوب استان را گرفتار سیلاب کرده است.

شهرکی گفت: هفت روستا در دلگان دچار خاموشی شده اند که تا ساعاتی دیگر برق این روستاها وصل خواهد شد.

وی افزود: سه مورد آب بردگی خودرو نیز گزارش شده اما با خسارت جانی همراه نبوده است.

مدیر کل مدیریت بحران استان ادامه داد: بر اثر طغیان رودخانه کاجو هم ارتباط 33 روستای بالادست و پایین دست این رودخانه به مرکز شهرستان قصرقند قطع شده است.

محور های ایرانشهر به مهرستان، مسیرهای خاش به سوران، سوران به مهرستان و خاش پسکوه ، به علت آب گرفتگی و سیلابی شدن مسیر ها به صورت موقت مسدود است.

همچنین محور دلگان-زهکلوت و محوردلگان به ایرانشهر از بامداد امروز به علت جاری شدن سیل و تخریب بستر راه تا اطلاع بعدی مسدود شده است .

قادری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان نیز از بازگشایی مسیرهای اسپکه - فنوج و قصرقند _ نیکشهر در جنوب استان با تلاش راهداران این اداره‌کل خبر داد.

حسنی فرماندار نیکشهر هم عنوان کرد: بارش ها بجز آبگرفتگی چند منزل مسکونی، تا کنون خسارتی نداشته است.

همچنین معاون اداره کل شیلات استان گفت: اسکله های گردشگری برای ورود گردشگران بسته شده است وبه همه صیادان هشدار داده شده که از حضور درکنارساحل خودداری کنند .

بنابر اعلام مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با توجه به احتمال بسته شدن مسیرهای ارتباطی در جنوب استان، به شهروندان توصیه شده به ذخیره سازی اقلام ضروری تا 72 ساعت اقدام کنند و قبل از سفر از طریق سامانه تلفنی، اینترنتی و پیامکی 141 از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان، هم گفت: باد و باران دیروز در این استان باعث خسارت به ۱۷ اصله پایه برق و یک دستگاه ترانس در شهرستان‌های دلگان، نگور و سرباز شد.

خلیل عوض زاده ، تصریح کرد: هم اکنون تنها برق هفت روستای شهرستان دلگان و یک روستای شهرستان سرباز قطع است که کارکنان این امور در حال تلاش برای پایداری شبکه برق این مناطق هستند.

عوض زاده گفت:  تیم های معین از حوزه مرکز و شمال استان با استعداد نیرویی ۳۰ نفر و ۶ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در حوزه جنوب مستقرند.

وی افزود: اعضای ستاد بحران شرکت توزیع برق نیز در همه شهرستان های حوزه جنوب مستقر شده اند و به صورت مستمر شرایط را رصد می کنند.