شهردار اهواز انباشت زباله ها را گردن چه کسی انداخت؟ 

شهردار اهواز انباشت زباله ها را گردن چه کسی انداخت؟ 

شهردار اهواز در واکنش به امتناع پاکبانان شهرداری در جمع‌آوری زباله‌های شهری گفت: برخی پیمانکاران زیاده خواه با تحریک کارگران ناآگاه برای اعتصاب، وضعیت بهداشتی شهر اهواز را به چالش کشیده‌اند.

رضا امینی روز یکشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای افزود: مقاومت پیمانکاران زیاده خواه در انجام وظایف قانونی و تحریک کارگران ناآگاه برای اعتصاب، وضعیت بهداشتی شهر اهواز را بر اثر تجمع زباله در سطح معابر در شرایط بغرنجی قرار داده است.

وی با تاکید بر برخورد قانونی با پیمانکاران متخلف بیان کرد: با ورود مراجع مسوول به موضوع، برخورد قانونی با پیمانکاران متخلف انجام شده است.

شهردار اهواز اصلاح فرآیندهای قانونی برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی را مورد تاکید قرار داد و ادامه داد: فرآیند قانونی به گونه ای در نظر گفته شده تا سال آینده جلوی تکرار روزهای تلخ گذشته برای جمع‌آوری زباله گرفته، و زمینه رفاه و رضایت مردم بیشتر فراهم شود.

 رییس شورای اسلامی شهر اهواز نیز با اشاره به امتناع پاکبانان این کلانشهر از جمع آوری زباله‌ها از سطح شهر گفت: حقوق این کارگران به روز است و عقب ماندگی در پرداخت حقوق آنها وجود ندارد، لذا این احتمال وجود دارد که مسایل دیگری پشت این قضایا باشد.

سیاوش محمودی با تاکید بر پیگیری این شورا برای برخورد با پیمانکاران متخلف افزود: با پیمانکارانی که با کوتاهی خود سلامت و بهداشت مردم را به خطر انداخته‌اند، برخورد قانونی انجام و در صورت نیاز قرارداد آنها فسخ می‌شود.

وی با اشاره به امتناع برخی پاکبانان شهرداری اهواز به ویژه در منطقه ۶ بیان کرد: این اعتصاب این شایبه را ایجاد کرده که شهرداری حق و حقوق کارگران را پرداخت نکرده است در حالی است که حقوق این کارگران به روز است.