انتقال ۱۹ زندانی ایرانی از قطر به شیراز

انتقال ۱۹ زندانی ایرانی از قطر به شیراز
محکومیت جدید این افراد با احتساب دوران حبس آنان در کشور قطر محاسبه و اعمال خواهد شد

19 زندانی ایرانی که به اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر در زندان‌های کشور قطر محبوس بودند با تلاش معاونت حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری به کشور منتقل و تحویل مقامات قضایی استان فارس شدند.

 رئیس کل دادگستری استان فارس با اعلام این خبر گفت: محکومین که شامل ۱۸ مرد و یک زن بودند پس از انتقال به شیراز از طریق پرواز مستقیم بین دو کشور و انجام تشریفات اداری و دیپلماتیک در اختیار مقامات قضایی استان فارس قرار گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی با بیان اینکه با دستور مقام قضایی ۱۶ تن از زندانیان به زندان منتقل و ۳ تن دیگر به علت اتمام دوران محکومیت آزاد شدند اظهار کرد: همه زندانیان انتقال یافته به زندان محکومان مواد مخدر می باشند.

وی با اشاره به این که مطابق قانون احکام مراجع قضایی قطر مجدداً در محاکم داخلی مورد بررسی قرار می‌گیرد، بیان کرد: با توجه به اصل سرزمینی بودن قوانین جزایی تعیین مجازات برابر قوانین جمهوری اسلامی ایران انجام می پذیرد.

این مقام ارشد قضایی استان از اختصاص شعبه ویژه برای رسیدگی به پرونده های این زندانیان خبرداد و بیان داشت: محکومیت جدید این افراد با احتساب دوران حبس آنان در کشور قطر محاسبه و اعمال خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس تصریح کرد: در راستای حقوق شهروندی محکومان دستورات قضایی لازم جهت ملاقات زندانیان با خانواده آنان صادر شد و محکومان پس از انتقال به زندان با خانواده های خود ملاقات کردند.