قرارگاه آب فارس تشکیل ‌شود

استادار فارس: در بودجه ۱۴۰۱ اعتبارات بختگان و پریشان بیشتر می شود

قرارگاه آب فارس تشکیل ‌شود

استاندار فارس خواستار تشکیل قرارگاه آب تا پایان این ماه (دی) با هدف پیگیری و حل مشکل تالاب‌های استان و کمک به احیای این زیست‌بوم‌های حیاتی شد.

محمدهادی ایمانیه یکشنبه ۱۹ دی در نشست حفاظت از تالاب‌های فارس با اشاره به سفر رئیس‌مجلس در اواخر هفته گذشته به فارس، گفت: در این سفر وضعیت تالاب‌های استان به ویژه بختگان برای رئیس مجلس به جزئیات شرح داده شد تا در بودجه ۱۴۰۱ اعتبارات بختگان و پریشان بیشتر دیده شود.

وی با بیان اینکه در همین دی ماه باید قرارگاه آب استان فارس راه‌اندازی شود، افزود: این قرارگاه به همه مباحث مربوط به آب و تالاب‌ها بپردازد و دستگاه‌های مرتبط عضو آن هستند؛ این قرارگاه روزانه کار می‌کند و فرمانداران شهرستان‌هایی که ربط دارند نیز در قرارگاه حضور داشته باشند.

ایمانیه خطاب به مدیرکل محیط زیست فارس گفت: مطالبات مربوط به حفاظت از تالاب‌ها و محیط زیست باید از فرمانداران خواسته و فرمانداران توجیه شوند؛ محیط زیست فقط نظارت بر اجرا کند.

استاندار فارس با ابراز رضایت از همکاری و مشارکت دانشگاه شیراز در احیای تالاب‌ها بیان کرد: این اقدام خیلی خوب بوده و سریع‌تر به هر ۱۳ تالاب گسترش یابد و منتظر نتیجه بختگان نمانید، چون کار خوب و علمی است که نتیجه می‌دهد، منابع اعتباری هم دولت کمک می‌کند.

او از رایزنی با فولاد نی‌ریز برای کمک به حفاظت محیط زیست خبر داد و افزود: استفاده از فاضلاب و پساب نی‌ریز برای صنعت، استفاده خط انتقال آبی که از خلیج فارس تا سیرجان آمده و استفاده از سد چشمه عاشق برای کشاورزی و صنعت مواردی است که با فولاد نی‌ریز صحبت شده تا انجام شود که نتیجه این امر حفاظت بیشتر از منابع آب است.

ایمانیه با بیان اینکه محیط زیست و حفاظت از آن در اولویت مدیریت استان است، گفت: آثار تخریب محیط زیست ابعاد اجتماعی و حتی امنیتی دارد بنابراین احیا و حفاظت از محیط زیست باید بر مبنای کار علمی و همه جانبه باشد که در این میان مشارکت مردم خیلی کمک می‌کند.