جای خالی تور‌های صنعتی در صنعت گردشگری

جای خالی تور‌های صنعتی در صنعت گردشگری

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول بر برگزاری تور‌های گردشگری صنعتی جهت آشنایی با فعالیت‌های اقتصادی تاکید کرد.

عباس چراغ چشم با بیان اینکه گردشگری در شاخه‌های گوناگونی تعریف شده است، گفت: یکی از شاخه‌های نوظهور در عرصه گردشگری، گردشگری صنعتی است که در قالب بازدید از سایت‌های صنعتی جای می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این شاخه از گردشگری رویکردی است که توسعه آن سال‌ها است توسط کشور‌های صنعتی جهان و در راستای افزایش سرانه درآمد‌ها مورد توجه قرار گرفته است، افزود: برگزاری اینگونه تور‌های صنعتی جهت آشنایی با واحد‌های تولیدی و فعالیت‌های اقتصادی همراه با دانش روز دنیا را از نیاز‌های امروز به شمار می‌روند.

چراغ چشم اظهار داشت: متقاضیان اصلی این شاخه از گردشگری فعالان اقتصادی کارآفرینان، دانشجویان، هنرمندان و صنعتگرانی هستند که با هدف بازدید از فرایند تولید یک محصول یا آشنایی با کارکرد دستگاه‌ها و ماشین آلات صنعتی قدم در راه سفر می‌گذارند.

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول تصریح کرد: علاوه بر جنبه‌های آموزشی و مطالعات شغلی و حرفه ای، این شاخه از گردشگری برای علاقمندان به کسب تجربه‌های تکرار نشدنی نیز حرفی برای گفتن دارد.

این مقام مسئول تجربه حضور در کارخانه‌های فولاد، کارخانه‌های آرد، بازدید از سایت‌های پرورش ماهی در قفس، بازدید از خط تولید گل و گیاه، پرورش زنبور عسل، پرورش گوسفند و پرواربندی آن‌ها و گاوداری ها، پرورش آبزیان و کارخانه‌های تولید محصولات غذایی، کشاورزی و کاشت‌های استراتژیک از جمله؛ گندم، جو، ذرت، سویا، کلزا، باغ‌های مرکبات و نخیلات از نمونه‌های مثال زدنی در حوزه گردشگری صنعتی هستند.