مسی و رونالدو ساز جدایی زدند

مسی و رونالدو ساز جدایی زدند

شوک به یونایتد؛ رونالدو می‌خواهد جدا شود!

رونالدو تابستان امسال از یوونتوس جدا شد تا پس از 12 سال دوری از یونایتد بار دیگر به اولدترافورد برگردد.

این بازیکن در طول این فصل گل‌های حساس و مهمی را برای این تیم به ثمر رسانده و بارها در لیگ قهرمانان و لیگ برتر مانع از شکست تیمش شده اما این برای نتیجه‌گیری شیاطین سرخ کافی نبوده است.

حالا دیلی استار خبر داده که رونالدو به دقت تحرکات باشگاه در زمینه انتخاب سرمربی بعدی در پایان فصل جاری را زیر نظر دارد تا به جمع بندی کلی در این زمینه برسد.

قرارداد رونالدو با یونایتد تا سال 2023 است اما در این خبر مطرح شده که اگر رونالدو از سرمربی بعدی که مدیران این باشگاه انتخاب می‌کنند راضی نباشد و به این باور برسد که سبک او با بازی‌اش سازگاری ندارد، 12 ماه زودتر از این تیم جدا خواهد شد.

یونایتد چند هفته قبل تصمیم گرفت اوله گونار سولسشر را اخراج کند و رالف رانگنیک به صورت موقت جانشین او روی نیمکت این تیم شد اما این مربی آلمانی هنوز نتوانسته تاثیرگذاری قابل توجهی در این تیم داشته باشد.

این در حالی است که رانگنیک قصد دارد در پایان فصل از روی نیمکت این تیم جدا شدده و در نقش مدیریتی و مشاور به کار در اولدترافورد ادامه دهد.

حتی با این که پیش از این نیز عنوان شده بود که رانگنیک قرار نیست به صورت دائمی روی نیمکت باشد و خودش نیز تمایل دارد خیلی زود به کارهای اجرایی روی بیاورد اما رونالدو اعلام کرده که به هیچ عنوان از ادامه حضور این مربی روی نیمکت تیم استقبال نخواهد شد.

یکی از منابع نزدیک به این بازیکن به دیلی استار گفته که رونالدو فکر می‌کرد شرایط یونایتد بسیار بهتر از این باشد و البته که او به عنوان یک قهرمان ذاتی به دنبال این است که جام‌های بیشتری را در سال‌های پایانی فوتبالش به دست بیاورد.

رانگنیک به احتمال زیادی یکی از افرادی است که در روند انتخاب سرمربی بعدی تیم دخالت خواهد داشت و در کنار ریچارد آرنولد، مدیر اجرایی باشگاه، که از اول فوریه جانشین اد وودوارد می‌شود باید ریسک ناراحت کردن رونالدو را بپذیرند چون ممکن است این بازیکن از تصمیم آنها درباره مربی جدید راضی نباشد.

پیش از این دیلی میلی مدعی شده بود که مائوریسیو پوچتینو، اریک تن هاخ و برندان راجرز جز گزینه‌های اصلی مدیران این باشگاه برای هدایت یونایتد در فصل آینده هستند.

پشیمانی مسی؛ پایان احتمالی فوق ستاره در پاریس 

لیونل مسی شش ماه طوفانی و پر استرس را پشت سر گذاشت. در آگوست گذشته، مسی تمام تلاشش را کرد تا قراردادش را با بارسا تمدید کند. او تعطیلات تابستانی خود را در ایبیزا کوتاه کرد و به همراه پدرش برای تمدید نهایی قرارداد به بارسلونا بازگشت، اما ناگهان توسط خوان لاپورتا، رئیس بارسا رد شد. در واقع بارسا پول پرداخت به مسی را نداشت و به او گفته شد که چاره ای جز قطع رابطه نیست.

مسی روز بعد با چشمانی گریان در نشست خبری حاضر شد و یک هفته بعد انتقال او به پی اس جی رسمی شد.

چالش بزرگ مسی در تیم جدیدش بسیار بزرگ است. او باید به پاری سن ژرمن کمک کند تا برای اولین بار در تاریخ خود قهرمان لیگ قهرمانان شود و خودش مشتاق کسب پنجمین لیگ قهرمانان اروپا است. کسب این جام با پیراهنی غیر از بارسلونا می تواند چالشی هیجان انگیز برای فوق ستاره آرژانتینی باشد، اما هر چیزی غیر از آن عملکرد مسی را در پاریس زیر سوال می برد.

مسی در چند ماه گذشته تنها یک گل در لیگ فرانسه به ثمر رسانده است اما در لیگ قهرمانان اروپا اوضاع برای او بسیار بهتر است. مسی با 5 گل در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا یکی از بهترین های تیمش بود، البته پاریسی ها بعد از سیتی تیم دوم گروه شدند و باید در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف رئال بروند.

مسی تابستان گذشته توانست به بزرگترین آرزوی خود یعنی قهرمانی ملی با آرژانتین برسد. او به آلبی سلسته کمک کرد تا با پیروزی مقابل برزیل، کوپا آمریکا را قهرمان کند و جام را بالای سر ببرد. مسی چندی پیش برای هفتمین بار برنده توپ طلا شد تا سال 2021 از هر نظر برای او خاص و ماندگار باشد.

پس از یک سال پر از غم و شادی، مسی اکنون به جدایی از پاری سن ژرمن در پایان فصل فکر می کند. این ادعایی است که صبح امروز لوبو کاراسکو، ستاره سابق بارسا و کارشناس فوتبال ال چیرینگیتو مطرح کرد.

کاراسکو که به مسی و خانواده اش نزدیک است مدعی شد که فوق ستاره آرژانتینی تنها به یک شرط به قرارداد خود پایبند خواهد بود و آن قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا است. مسی هنوز نتوانسته با زندگی در پاریس کنار بیاید و از فضای پی اس جی رضایت کامل ندارد. زمستان سرد و طولانی پاریس که نقطه مقابل بارسلونا است، در کنار خستگی روحی ناشی از فشار مضاعف رسانه های فرانسوی، مسی را به فکر جدایی در پایان فصل انداخته است.

مسی اطمینان دارد که در پایان فصل با درخواست سران پی اس جی شرایط جدایی او فراهم می شود و بازگشت او به بارسلونا غیرممکن نخواهد بود. اگرچه گزینه حضور در یک تیم در لیگ آمریکا روی میز است، اما مسی در 35 سالگی و در سال جام جهانی همچنان خود را دارای توانایی بالایی برای حضور در سطح اول فوتبال اروپا می بیند.

همه اینها به عملکرد پی اس جی در لیگ قهرمانان بستگی دارد. اگر فصل جام را بالا ببرد، مسی قرارداد دو ساله اش را با پاریس به پایان می رساند و در غیر این صورت تمام تلاش خود را می کند تا برود و در صورت امکان پس از چند فصل به بارسا بازگردد و این پیراهن را بر تن کند. با دنیای فوتبال خداحافظی کنید.