دستگیری سارقان مغازه و کشف ۴۵ فقره سرقت

11 نفر در شیراز دستگیر شدند

دستگیری سارقان مغازه و کشف ۴۵ فقره سرقت

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری ۱۱ نفر از اعضای باند سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار مغازه و کشف ۴۵ فقره سرقت در شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سریالی مغازه توسط باند‌های ۵ الی ۶ نفره با خودرو‌های تیزرو و پلاک‌های متفاوت سرقتی و جعلی در سطح شهر شیراز، به لحاظ حساسیت موضوع شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران پایگاه غرب پلیس آگاهی قرار گرفت.
رئیس پلیس آگاهی استان تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه و بازخوانی پرونده‌ها مشخص شد که سارقان به صورت تلفیقی حدود ساعت ۴ الی ۷ صبح با توجه به خلوت بودن شهر و تردد کمتر شهروندان اقدام به سرقت اجناس از مغازه‌هایی که دارای درب برقی بوده را می‌کنند.
وی بیان کرد: پس از انجام تحقیقات علمی و فنی کارآگاهان با انجام اقدامات خاص پلیسی موفق شدند ۱۱ نفر از اعضای باند سارقان مغازه را شناسایی و طی چندین عملیات آنان را در شیراز دستگیر کنند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۴۵ فقره سرقت مغازه اعتراف کردند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه سارقان یک هزار و ۴۰۰ قلم لوازم یدکی خودرو، ۳۰ عدد باند، ضبط و چراغ خطر، ۳۰۰ قوطی کنسرو ماهی، ۱۸ کیسه برنج، ۳۰ عدد عطر و ادکلن، ۱۰ بسته چای و خشکبار، تعدادی لوازم خانگی از قبیل ماشین لباسشویی، آبگرمکن و ظروف آشپزخانه، چرخ گوشت، اتو برقی و پرس، آب میوه گیری، سرخ کن، کتر برقی، ترازو دیجیتال، ۷ هزار دست پوشاک، ۳۵۰ جفت کفش، ۱۶۰ لیتر روغن، ۲۰۰ لیتر چسب بتن، ۷ بوکس سیگار و ۲۰ عدد قلیان، ۱۰ کیلو تنباکو و ۲ دستگاه لپ تاپ و تلویزیون، ۲ تخته فرش و ۷ قطعه پلاک سرقتی کشف شد.
وی با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، افزود: برخورد با سارقان به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار دارد.