آخرین جزئیات از بارش های سیل آسای فارس

آمار قربانیان به ۳ نفر رسید

آخرین جزئیات از بارش های سیل آسای فارس

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: متاسفانه بر اثر بارش‌های سیل آسا در شهرستان‌های فارس سه نفر جان باختند و یک نفر هم مفقود شد.

رحیم آزادی با اشاره به بارش شدید باران و وقوع سیلاب در شهرستان‌های جنوبی فارس، اظهار داشت: بر اثر وقوع سیل و آبگرفتگی شدید متاسفانه سه نفر در شهرستان‌های لار، مهر و داراب جان باختند و یک نفر نیز در شهرستان داراب مفقود شده و جست و جو برای یافتن آن توسط امدادگران ادامه دارد.

بارش‌های سیل آسا در روز گذشته موجب قطع شدن برق مناطق مختلف، مسدود شدن راه‌های روستایی و خسارت به بخش راه و کشاورزی نیز شد.

روستا، بخشدار مرکزی فسا خبر داد: بارندگی و طغیان رودخانه فصلی امروز در شهرستان فسا محور قدیم فسا به استهبان و چند روستای دیگر فسا را مسدود کرد.  

به توصیه بخشدار مرکزی فسا رانندگان وسایل نقلیه ای که قصد عزیمت به فسا را دارند می‌توانند از راه ارتباطی روستای کچویه به پلیس راه فسا تردد کنند.

وی افزود: بارش باران و طغیان رودخانه فصلی در فسا منجر به غرق شدن یک خودرو  ساعت ۱۱ دیشب در محور فسا- استهبان شد

به گفته این مسئول با مشارکت بیش از ۲۵ نفر از عوامل امداد و نجات، تنها سرنشین خودرو از درون آب نجات یافت و تحویل عوامل اورژانس شد.

سیل کارگر گاز پارسیان را به کام خود کشید

فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان مهر نیز گفت: سرویس شیفت شب پالایشگاه گاز پارسیان در حال انتقال کارگران به محل کار، به دلیل طغیان رودخانه روستای نورآباد بخش وراوی در آب سقوط کرد.

محمدی اعلام کرد: با تلاش چند ساعته نیروهای بسیجی و امدادگر دو نفر از سرنشینان خودرو نجات یافتند اما جسد بی جان یکی از کارگران بعد از چند ساعت پیدا شد.

روز گذشته نیز بر اثر سیلاب جاری شده در داراب و لامرد دو نفر جان خود را از دست دادند

سیلاب، مسیر دسترسی به منطقه ویژه اقتصادی لامرد را قطع کرد

مسئول روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد فارس گفت: در پی بارش شدید باران یکشنبه شب در شهرستان‌های لامرد و مُهر، جاده دسترسی شهر لامرد به سایت منطقه ویژه اقتصادی لامرد بسته شد.

سید محمد عباسی افزود: با سرازیر شدن آب‌های رودخانه مهران که منشاء آن از شهرستان مُهر آغاز و به دشت مرکزی شهرستان لامرد سرازیر می‌شود، صبح امروز سبب بسته شدن مسیر تردد به منطقه ویژه لامرد شده است.

وی اظهار داشت: صبح امروز نیز صد‌ها نفر از کارکنان مجتمع آلومینیوم جنوب و صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد منتظر بازگشایی مسیر مذکور هستند تا در محل کار خود حاضر شوند.

کارکنان راهداری اداره راه و شهرسازی لامرد در این مسیر حضور دارند و با وجود کاهش شدت آب بر روی مسیر، اما هنوز امکان تردد ایمن وجود ندارد.