دولت سیزدهم مصمم به حل مشکلات خوزستان است

دولت سیزدهم مصمم به حل مشکلات خوزستان است

معاون اجرایی رییس جمهور با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم مصمم به حل مشکلات خوزستان است گفت: رییس جمهور در ۲ سفر سرزده به خوزستان برای گره گشایی از مشکل مردم استان و مناطق زلزله زده اندیکا دستورهای مهمی صادر کرد که به مصوبه هایی مهم در هیات دولت تبدیل شد.

سیدصولت مرتضوی روز شنبه در بدو ورود به فرودگاه اهواز در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پیگیری های ویژه ای برای اجرایی کردن دستورهای رییس جمهور در ماه های اخیر در سطح استانی و ملی انجام شد که خروجی این پیگیری ها تعداد قابل توجهی مصوبه برای اجرایی کردن پروژه ها بود.

وی افزود: تامین اعتبار لازم برای طرح های زیربنایی از جمله تامین آب شرب، ساماندهی شبکه های فاضلاب ،خطوط درون شهری، خطوط انتقال و تصفیه خانه ها، تامین زیرساخت های راه و راه آهن، توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی انجام شده است.

  دولت سیزدهم مصمم به حل مشکلات خوزستان استادامه داد: در بخش آب ، خاک و کشاورزی و سایر بخش ها نیز تصمیم های بسیار خوبی برای استان خوزستان گرفته شده و اعتبارهای خوبی پس از سفر رییس جمهور به خوزستان به ویژه در بخش آب و فاضلاب تخصیص داده شد.

وی با اشاره به دومین بازدید رییس جمهور از مناطق زلزله زده اندیکا گفت: در این بازدید دستورات مهمی برای حل مشکل مردم مناطق زلزله زده از سوی رییس جمهور صادر شد.

مرتضوی، رصد مصوبه های سفرهای استانی رییس جمهور به خوزستان را از جمله اهداف خود از سفر ۲ روزه به خوزستان اعلام کرد و افزود: ارزیابی از پیشرفت فیزیکی طرح ها و نظارت میدانی، جمع بندی و بررسی پیشرفت ها ، شناخت کاستی ها و اتخاذ تصمیم مناسب برای برون رفت از مشکل احتمالی از جمله اهدافی است که در این سفر پیگیری می شود.

بازدید از طرح تزریق آب به خط لوله غدیر، بازدید از طرح جامع فاضلاب اهواز، دیدار با امام جمعه اهواز، بازدید از مناطق زلزله زده اندیکا و برگزاری قرارگاه بازسازی اندیکا از جمله برنامه های اعلامی سفر ۲ روزه معاون اجرایی رییس جمهور به خوزستان است.

اجرای شبکه فاضلاب اهواز که از سال ۱۳۷۲ آغاز شده تاکنون حدود ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.به دلیل اهتمام جدی دولت سیزدهم به حل مشکل فاضلاب خوزستان، جمعه پنجم شهریور امسال رییس جمهور در نخستین سفر استانی خود، به طور سرزده به این استان سفر کرد و در نخستین بازدید وضعیت اجرایی شبکه فاضلاب اهواز را از نزدیک بررسی و قول حل این مشکل را در آینده نزدیک داد.

حل مشکل فاضلاب خوزستان به اولویتی برای دولت و وزارت نیرو تبدیل شده است به گونه‌ای که وزیر نیرو شنبه هر هفته با برگزاری نشستی به صورت برخط با مسوولان آب و فاضلاب خوزستان، آخرین اقدام‌های صورت گرفته را پیگیری و دستور لازم را برای حل موانع می‌دهد.با روی کار آمدن دولت سیزدهم اجرای طرح‌های فاضلاب اهواز شتاب گرفته است.

با اجرا و تکمیل طرح غدیر ۲۶ شهرستان خوزستان در مدت ۱۰ سال آب آشامیدنی پایدار خواهند داشت. مرحله اول طرح غدیر در طول سالیان متمادی اجرا شده است که با اجرای گام نخست این طرح هم اکنون روزانه ۱۰ مترمکعب آب بر ثانیه از رودخانه کرخه در شبکه آبی شهری و روستایی این استان در حال انتقال است.

در سفر آیت الله رییسی رییس جمهور کشورمان به خوزستان در شهریور ماه امسال، مقرر شد میزان انتقال آب از طرح غدیر از ۱۰ مترمکعب در ثانیه با احداث ایستگاه پمپاژ جدید و افزایش قدرت پمپ های ایستگاه  به ۲۰ متر مکعب در ثانیه افزایش یابد که بازدید معاون اجرایی رییس جمهور در راستای سرعت بخشیدن به تحقق این وعده دولت سیزدهم است.