خسارت طوفان و تگرگ به مزارع کشاورزی باغان

فرماندار دشتی گفت: طوفان و تگرگ، شامگاه دیشب در روستای باغان شهرستان دشتی در استان بوشهر به مزارع کشاورزی خسارت وارد کرد.

نادری افزود: میزان خسارات وارده به کشاورزان بزودی و با حضور کارشناسان کشاورزی برآورد می‌شود. طوفان و تگرگ کم سابقه بوده اما خوشبختانه تاکنون گزارشی از خسارت به اهالی، زیرساخت‌‌ها و دامداران روستا دریافت نشده است.

همچنین در پی بارش شدید تگرگ و بارانِ پنج شنبه شب در روستای باغان،  بخشدار شنبه و طسوج با حضور در این روستا ضمن بازدید میدانی با تشکیل جلسه شبانه مدیریت بحران از نزدیک بر وضعیت امداد رسانی نظارت و پیگیری های لازم جهت حضور گروه های  مرتبط را بعمل آورد.

در جلسه مدیریت بحران بخشدار شنبه و طسوج با تقدیر از همکاری مردم با اعضای ستاد بحران روستا، اقدامات صورت گرفته اولیه را قابل قبول دانست و گفت:  در پی بارش تگرگ در روستا خسارت هایی به بعضی تاسیسات و منازل برخی اهالی روستا و همچنین مزارع وارد شده است که در نخستین اقدام با حضور گروه تعمیرات برق بخش بدنبال وصل برق کامل روستا که باعث قطع برق روستای کردلان نیز شده است هستیم و امیدواریم در کمترین زمان ممکن برق هر دو روستا بطور کامل وارد مدار و برقرار شود.

مقاتلی افزود:  بر اساس بررسی و برآوردهای اولیه خسارت به مزارع قابل ملاحظه بوده است که  بررسی دقیق از میزان این خسارت ها صورت خواهد گرفت.

وی عنوان کرد:  لازم است ستاد بحران و گروه های امدادی روستا کماکان در آمادگی کامل قرار داشته باشند و تا زمان پایدار شدن شرایط اقدامات لازم را انجام دهند و از مردم نیز تقاضا داریم کماکان همکاری لازم را با این ستاد صورت دهند.