لغزندگی جاده‌های بوشهر کار دست ۳۰ خودرو داد

بیشتر خسارت‌ها، مالی بوده ولی واژگونی سمند در گناوه یک فوتی به دنبال داشت

لغزندگی جاده‌های بوشهر کار دست ۳۰ خودرو داد

رئیس پلیس راه استان بوشهر گفت: با آغاز بارش‌ها و لغزندگی جاده‌ها ۳۰ خودرو واژگون شدند. سرهنگ صادق مزارعی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته با آغاز فعالیت نخستین سامانه بارشی فراگیر و لغزندگی جاده‌ها ۳۰ فقره واژگونی خودرو اتفاق افتاد که حدود ۲۰ فقره از آنها در جاده بوشهر- برازجان و دالکی رخ داد و بخشی از آن به دلیل پاشیدن فوگسیل(لایه حفاظتی) در جاده در ماه‌های گذشته بوده است.

به گفته وی، بیشتر خسارت‌ها، مالی بوده و تنها در یک مورد، واژگونی یک دستگاه سمند در گناوه یک فوتی به دنبال داشت.

رئیس پلیس راه استان بوشهر ادامه داد: شدت بارش‌ها باعث شده است که فوگسیل‌های جاده بوشهر- برازجان پاک‌ شود و میزان واژگونی‌ها نیز به حداقل برسد. مزارعی افزود: جاده‌های استان بوشهر باز است، ولی با این حال رانندگان با توجه به لغزندگی مسیر‌ها باید از سفر‌های غیرضرور خودداری کنند.

وی گفت: باتوجه به پیش‌بینی بارش برف و باران در استان‌های همجوار انتظار است هم‌استانی‌ها حتی الامکان از رفتن به این مناطق و مسیر‌های کوهستانی استان مانند مسیر سیراف - جم و گردنه عامری (دیلم - بهبهان) بپرهیزند.

رئیس پلیس راه استان بوشهر افزود: رانندگان در صورت تردد باید علاوه بر رعایت سرعت اطمینان‌بخش، حفظ فاصله طولی(۲ برابر روز‌های عادی)، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ و توجه به توصیه‌های پلیس را جدی بگیرند.