فعالیت سامانه بارشی که هشدار درباره‌اش داده شده، در بوشهر آغاز شد

فعالیت سامانه بارشی که هشدار درباره‌اش داده شده، در بوشهر آغاز شد

سامانه بارشی همان طور که از پیش گفته شده بود، از امروز (چهارشنبه ۸ دی) فعالیت خود را در استان بوشهر آغاز کرده است. هواشناسی اعلام کرده است که تا دوشنبه آینده استان بوشهر شاهد ۲ موج بارشی خواهد بود.

به گفته مدیرکل هواشناسی استان بوشهر، بارندگی‌های موج اول از چهارشنبه روی شمال خلیج فارس و نیمه شمالی استان آغاز می‌شود و به تدریج پنجشنبه ضمن تقویت و توسعه بارندگی بر روی خلیج فارس و تمام نقاط استان بارندگی‌ها به صورت رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد ادامه می‌یابد.

فرج اله شکوهی‌پور گفته است، از جمعه فعالیت موج بارشی جدید به صورت بارش پراکنده در استان آغاز می‌شود که انتظار است از بعدازظهر شنبه فعالیت این موج شدت یابد و تا ظهر یکشنبه در بیشتر مناطق استان به‌ویژه مناطق جنوبی سبب بارندگی‌های سنگین به صورت رگباری همراه با رعد و برق شدید و تندباد شود.

وی با هشدار درباره فعالیت‌های سامانه‌های بارشی گفته است، پنجشنبه و از اواخر وقت شنبه تا ظهر یکشنبه به‌ویژه در روز یکشنبه آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، سیلابی شدن و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی رخ می‌دهد، و جاری شدن سیلاب موقت در بیشتر مناطق استان به‌ویژه شهرستان‌های عسلویه، جم، دیر، کنگان و بخش‌هایی از دشتی به ویژه در روز یکشنبه، وقوع صاعقه و رعدوبرق شدید و خطر آتش سوزی در تاسیسات برق شهری و تاسیسات و مخازن نفتی و گازی، وزش تندباد و شکستن درختان و خطر آسیب به زیرساخت‌های ساحلی و شهری، خسارت به مزارع و باغ‌ها، احتمال ریزش کوه و مسدود شدن برخی محور‌های جادهها به‌ویژه در جنوب استان در روز یکشنبه از دیگر پیامد‌های این سامانه بارشی است.