«قشقایی» می‌تواند شگفتی‌ساز شود

گفت‌وگوی اختصاصی«سایت خبری- تحلیلی خبر جنوب» با «مهدی رجب زاده» سرمربی قشقایی شیراز / در لیگ یک، هر هفته صحنه‌های مشکوک و بحث برانگیز زیاد است

«قشقایی» می‌تواند شگفتی‌ساز شود
«مهدی رجب زاده»، سرمربی جوان قشقایی شیراز

قاسم محمدی/ نماینده فوتبال شیراز در لیگ دسته اول آزادگان گرچه هفته گذشته دست خالی از سیرجان برگشت اما در رتبه سوم جدول، امید به آینده دارد. حرفهای «مهدی رجب زاده»، سرمربی جوان قشقایی در گفت‌وگوی اختصاصی با «سایت خبری – تحلیلی خبر جنوب» در مورد بازی آخر، شرایط تیم و انتظاراتش در پی می‌آید؛ 

 

کمی بی‌دقت بودیم

آرمان گهر مدتهاست در خانه شکست نخورده و این نشان می‌دهد که آنها در زمین خودشان تیم قدرتمندی هستند. بچه‌های ما هم بازی جاندار و خوبی را انجام دادند و در هر دو نیمه به نظرم شرایط مناسبی داشتیم. مخصوصاً در نیمه دوم.  در نیمه اول روی یکی دو اشتباه فردی به حریف موقعیت دادیم اما در مجموع  خوب کار کردیم. در نیمه دوم شرایط بازی در اختیار ما نبود و متاسفانه روی یک اشتباه جایگیری بر روی یک ارسال، گل خوردیم. متاسفانه در ضربات آخر هم کمی بی‌دقت بودیم، وگرنه می‌توانستیم حداقل در این بازی یک امتیاز از سیرجان بیاوریم. در کل از بچه‌ها راضی هستم، آنها تلاش خوبی کردند.

برخی از داوری سود می‌برند

به نظر من روی یک صحنه، داور پنالتی تیم ما را نگرفت. بازیکن ما را در هجده قدم در موقعیت تک به تک هل دادند اما داور از اعلام خطا چشم پوشی کرد. متاسفانه این دومین بار است که از داوری ضربه می‌خوریم. پس از بازی با ملوان که یک پنالتی ناحق بر علیه ما گرفته شد، این هفته هم یک پنالتی برای ما نگرفتند. در آن لحظه که بازی صفر - صفر بود، اگر پنالتی گرفته می‌شد اصلاً روند و شکل بازی عوض می‌شد و شاید می‌توانستیم برنده هم شویم ولی این اتفاقات در فوتبال هست. به خصوص در لیگ یک. هر هفته می‌بینم که صحنه‌های مشکوک و بحث برانگیز خیلی زیاد است که این موضوع به یکسری تیم‌ها لطمه می‌زند و یکسری تیم‌ها هم از این اشتباهات بهره می‌برند.

پیشرفت فنی تیم کاملاً مشهود است

درباره بازیکنان باید بگویم من هفته دوم بود که به تیم اضافه شدم. یعنی تیم تقریباً بسته شده بود. از زمانی که من آمدم با هماهنگی‌هایی که با آقای نجفی پور داشتم، چند بازیکن به تیم اضافه شدند ولی شاکله اصلی حفظ شده است. بازیکنانی هم که اضافه شدند بسیار خوب هستند. تیمی داریم که می‌تواند شگفتی‌ساز شود و جایگاه خوبی به دست بیاورد. خوشبختانه از روزی که آمدم، خدا را شکر پیشرفت فنی تیم کاملاً مشهود است، این هم به دلیل تاکتیک پذیری بازیکنان و حرف شنوی آنها از کادر فنی است. تمام تلاش و تمرکزشان را گذاشته‌اند که روز به روز پیشرفت کنند. به نظر من با توجه به بودجه‌ای که باشگاه داشته و تفکری که مد نظرش بوده، تیم خوبی داریم که می‌تواند آینده‌دار باشد.

وضعیت امکانات باشگاه خوب است

در بحث امکانات خوشبختانه با تعاملی که بین باشگاه و شرکت صنایع الکترونیک شیراز صورت گرفته و ممنون هستیم از رئیس محترم مجموعه جناب آقای قهرمانی، زمین تمرینی در اختیار ما گذاشتند. بنابراین از نظر امکانات به نظرم وضعیت بدی نداریم. یک سری نواقص همه جا هست، نه فقط در تیم قشقایی که حتی در تیم‌های لیگ برتری همان نواقص  دیده می‌شود. مسلماً باید تلاش کنیم که ایرادات، مشکلات و نواقص آرام آرام حل شود تا تیم از لحاظ سازمانی و ساختاری به شرایط ایده‌آل برسد. صحبت‌هایی هم با  اداره کل ورزش و جوانان آقایان حاجی زاده و سالاری داشتم، که خوشبختانه سالن بدنسازی را در اختیار می‌گذارند و از این جهت هم فعلاً مشکلی نداریم.

مسئولان از همه نمایندگان فارس حمایت کنند

توقع من از مسئولین این است که چه از نظر معنوی و چه از نظر مادی کنار تیم باشند. امسال می‌بینید که فارس چندین تیم در لیگ‌های کشوری دارد. فجر را در لیگ برتر داریم، قشقایی در لیگ یک، ایمان سبز در لیگ دو و چند تیم در لیگ ۳ از فارس حضور دارند این نشان می‌دهد که فوتبال استان در حال احیاست. فوتبال فارس نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت خاصی داشته و این می‌طلبد که مسئولان مخصوصاً استاندار و نمایندگان محترم و همچنین اداره کل ورزش و جوانان در کنار تیم‌ها باشند و حمایت کنند. شما می‌بینید استانهایی که مسئولانشان حمایت می‌کنند موفق می‌شوند پس ما هم توقع داریم که در این برهه از زمان نه فقط از ما بلکه از تمامی تیم‌های استان و حتی در رده‌های پایه حمایت بیشتری شود. تیم قشقایی هم با توجه به اینکه به صورت شخصی اداره می‌شود و وابسته به هیچ سازمان و ارگانی نیست، به نظر من باید یک مقدار بیشتر کمک شود مخصوصاً از لحاظ مالی چون واقعاً یک جاهایی به مشکل می‌خوریم و قطعاً در ادامه راه، نیاز داریم که مسئولان کنارمان باشند. به هر صورت یک گوشه کار را بگیرند تا جایگاه قشقایی روز به روز بالاتر برود. متاسفانه از روزی که من آمده‌ام هنوز هیچ یک از مسئولان به ما سری نزدند، هیچ حمایتی هم نشده است. فقط در این مدت آقای فروردین نماینده محترم فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین در مجلس را یک بار شنیدم که سر بازی ما حضور یافته بودند که آن روز هم من مشغول مصاحبه بودم و ایشان را ندیدم. آمده بودند که من هم رفته بودم برای کنفرانس و ایشان را ندیدم. یک بار هم آقای حاجی زاده مدیرکل محترم ورزش و جوانان فارس را در یکی از بازی‌ها دیدم. با این حال از ایشان ممنونم، اما نیاز به حمایت بیشتری داریم.