سواحل بوشهر طوفانی می‌شود

دمای هوا نیز به طور محسوسی کاهش می‌یابد

سواحل بوشهر طوفانی می‌شود

کارشناس هواشناسی بوشهرگفت: از فردا با حاکم شدن جریانات شمالی بر جو استان، ضمن کاهش محسوس دما، سرعت وزش باد افزایش می‌یابد و دریا مواج و متلاطم می‌شود.

هادی سالاری بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز با ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان، بارندگی‌ها به صورت پراکنده در مناطق شمالی استان ادامه می‌یابد و از فردا (سه شنبه ۳۰ آذر)  با ورود توده هوای سرد و پرفشار، بارش‌ها از نظر مکانی توسعه بیشتری یافته و بر شدت آن افزوده می‌شود.

 وی افزود: پیش‌بینی می‌شود از اوایل روز سه شنبه تا پایان این روز بیشتر نقاط استان تحت تاثیر این سامانه ابری و بارانی قرار بگیرد، اما باز هم مانند روز‌های گذشته بیشترین بارش‌ها برای مناطق شمالی خواهد بود.

 این کارشناس هواشناسی بوشهر عنوان کرد: از ظهر فردا با خروج تدریجی سامانه بارشی از استان، سرعت وزش باد شمال غربی روی دریا به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد و با تداوم وزش آن تا پایان هفته، سواحل استان در اغلب ساعت‌ها مواج و متلاطم خواهد بود؛ ضمن این‌که در این مدت دمای هوا نیز به طور محسوسی کاهش می‌یابد.

 وی جهت وزش باد را تا فردا بیشتر جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی استان ۱۰ تا ۳۸ گاهی تا بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت و از فردا به‌تدریج در شمال خلیج فارس، شمال غربی با سرعت ۱۶ تا ۵۴ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی کرد.

 سالاری عنوان کرد: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل شمالی و مرکزی گاهی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و از فردا به‌تدریج در فراساحل شمالی ۱۲۰ تا ۲۱۰ سانتیمتر خواهد بود.