گلایه مسئول ورزش بانوان ایران از ورزشکارانی که به میهن پشت می‌کنند

گلایه مسئول ورزش بانوان ایران از ورزشکارانی که به میهن پشت می‌کنند

معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه جوانمرد کسی است که نمک نخورده اما خیانت هم نمی‌کند، اعلام کرد: اما آنهایی که به میهن خود پشت می کنند، نمک خورده و نمکدان می شکنند.

مریم کاظمی پور سه شنبه شب در حاشیه آیین اختامیه رسم جوانمردی در شیراز با اشاره به وجه تمایز صفات اخلاقی افزود: جوانمردی صفت روح و جوانی صفت جسم است.

وی تاکید کرد: امیدواریم رسم جوانمردی را در ورزش استان فارس بتوانید توسعه و انتقال دهید.

ورزش بدون روح پهلوانی ورسم جوانمردی، بزرگ کردن تن انسانهاست 

همچنین در این مراسم، معاون امور حقوقی مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: ورزش بدون روح پهلوانی و راه رسم جوانمردی صرفا بزرگ کردن تن انسانهاست.

بنیامین شکوه فرد ادامه داد: در بخش ورزش قهرمانی چشم امید وزارت ورزش و جوانان به ورزش استان فارس است.

وی با بیان اینکه هرچه تن را بپرورانی خوراک موریانه خواهد شد، اظهار داشت: آنچه از پهلوانانی مانند پوریای ولی، تختی می‌ماند عشق به هم نوع و دیگران است و نخستین نکته‌ای که مربیان به افراد یاد می‌دهند همین نکته است که فرد از خود بگذرد و برای مردم تلاش کند.

شکوه فرد ادامه داد: با همدلی مسئولان حوزه ورزش امیدوارم در یک افق نه چندان دور ظرفیت‌های ورزش به حالت بالفعل تبدیل شود و استان فارس در سال‌های آینده و المپیک‌های پیش رو همچون گذشته یک نقش برازنده داشته باشد.

جوانمردی و از خود گذشتگی منش والای انسان‌های وارسته است

رئیس فراکسیون ورزش مجلس هم گفت: جوانمردی و از خود گذشتگی منش والای انسان‌های وارسته است.

محمد مهدی فروردین ادامه داد: عده ای برای گرفتن یک امتیاز دست به هر کاری می‌زنند اما هستند افرادی که برای برنده شدن دست به چنین کارهایی نمی‌زنند و اخلاق و منش پهلوانی  را پیش می‌گیرند.

وی تاکید کرد:هیچ رویدادی به غیر از ورزش در دنیا نمی تواند همزمان جمعیت میلیونی را به خیابان‌ها بکشاند.

فروردین اضافه کرد: دو قشر ورزشکار وجود دارد، یک دسته تا روز مسابقه تمرین می کنند و بعضا مشاهده می کنیم که عده ای از آنان همه تلاش‌ها را فدای اهداف خود می کند که کشور اسرائیل را به دلیل آرمان خود رسمیت نشناسد، ضمن اینکه عده‌ای دیگر هم هستند که از تلاش‌های این کشور استفاده می‌کنند و خیلی راحت به پرچم کشورمان پشت می‌کنند و سپس پشیمان می‌شوند.

وی به تفاوت دو تفکر ورزشی اشاره کرد و گفت: بخشی از این تفکرات به باورها بر و بخشی دیگر نیز به مدیریت مسئولان بر می‌گردد که شاید به خوبی برای شناسایی انگیزه‌ها کار نکرده ایم.

نماینده فیروزآباد و فراشبند فارس تصریح کرد: باید بدانیم که در راه و مسیر حضرت علی (ع) قدم برداریم، جوانمردی و از خود گذشتگی بسیار مشکل است، امیدواریم بتوانیم کارهای ماندگاری از خود به جای بگذاریم.

رسم جوانمردی تقویت روحیه پهلوانی و ترویج فرهنگ پهلوانی است

همچنین مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با بیان اینکه رسم جوانمردی یک نگاه نیست، اظهارداشت: رسم جوانمردی تقویت روحیه پهلوانی و ترویج روحیه فرهنگ پهلوانی است.

 حیدر صفرپور اظهار داشت: امروز تحت عنوان رسم جوانمردی آنچه ورزشکاران در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و ورزشی رقم زده اند را قدر می‌دانیم.

وی اضافه کرد: ورزش می‌تواند در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و سلامت انسان متعالی را در جامعه پرورش دهد و اثر گذار باشد.

صفرپور تاکید کرد: اثرگذاری ورزش از جهت فرهنگ ملی، عمومی و حرفه‌ای قلمداد می شود و با برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌توانیم فعالیت‌های فرهنگی ورزشکاران را قدر بدانیم و مکتب جوانمردی حضرت علی (ع) را در ورزشکاران هماننده گذشته زنده نگه  داریم.

در پایان این مراسم از برترین‌های ورزش فارس همچون مهدی فتحی پور، علیرضا عباسپور، حسین شاطر پوری، وحید کشتکار، روح الله مستوری، شهید ستار محمودی، شهید پژمان توفیقی، سعید رضا کیخا، محمد رضا گرایی، کرامت امیری، مهتاب نبوی، فاطمه برمشوری، زری فتحی پور، مریم خدابنده، محمد حسین حسین زاده، جعفر طالبان پور، مرضیه تنگستانی،احمدرضا مداح، حسام زارع مهذبیه و خانواده زنده یاد مهدی مطیع قوانین تقدیر شد.