وزیر آموزش و پرورش:مدارس کانکسی و سنگی در خوزستان باید برداشته شود

وزیر آموزش و پرورش:مدارس کانکسی و سنگی در خوزستان باید برداشته شود

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش عصر امروز در حاشیه زیارت یادمان شهدای شلمچه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز برای زیارت مناطق عملیاتی و حضور در جمع زائران دانش‌آموز و دیدار با خانواده معزز شهدا به خرمشهر سفر کردم و امیدوارم با بهره‌گیری از مقام شهدا برای تعلیم و تربیت مبتنی بر مکتب شهدا گام برداریم.

وی عنوان کرد: به دنبال تامین زیرساخت‌ها و نیروی انسانی مناطق مرزی کشور هستیم و اکنون فعالیت جهادی برای برطرف کردن نیازهای استان‌های مرزی در حال انجام است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تامین زیرساخت‌ها و نیروی انسانی ۱۶منطقه مرزی در حال انجام است و نیروهای جهادی در حال کار برای رفع مشکلات و نیازهای استان‌های مرزی هستند.

وی اجرای طرح تغذیه رایگان در مناطق محروم را از برنامه‌های مهم سال جاری آموزش و پرورش بیان و عنوان کرد: دانش‌آموزان در سنین رشد و دوران ابتدایی نیاز به تغذیه دارند و متاسفانه طرح تغذیه دانش‌آموزان در مناطق محروم مدتی قطع شده بود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه درباره اجرای سند تحول بنیادین هم گفت: اجرایی کردن این سند در یکی از قرارگاه‌ها در حال اجرا است و امیدواریم سریعتر به نتیجه برسد.

وی با تاکید بر برطرف کردن کمبودها در حوزه‌های زیرساخت و آموزشی در استان خوزستان، افزود: مدارس کانکسی و سنگی در استان خوزستان باید برداشته شود و برای تحقق این امر حدود ۸۰هزار میلیارد ریال تامین اعتبار شده است.

نوری با یادآوری اینکه بر اساس پیش‌بینی انجام شده، کار توسعه فضای آموزشی سه سال به طول انجامد، خاطرنشان کرد: بخشی از مدارس نیاز به سرویس‌های بهداشتی و غیره را دارند و در سال جاری قرار است این مشکل برطرف شود تا اول سال جدید مشکلی نداشته باشند.