رئیس کل دادگستری فارس: ادعاها درباره تخلفات هتل آسمان به فضای مجازی محدود نشود

رئیس کل دادگستری  فارس: ادعاها درباره تخلفات هتل آسمان به فضای مجازی محدود نشود

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: اظهارنظرها درباره سازه هتل آسمان و تخلفات احتمالی در این خصوص به فضای مجازی محدود نشود و هرکسی که در این زمینه ادعایی دارد شکایت خود را در دستگاه قضا ثبت کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در مراسم تجهیز بخشی از نیروهای هنگ امداد طبیعت در راستای مدیریت و مهار آتش سوزی جنگلها و منابع طبیعی استان فارس به مطالب منتشر شده در روزهای اخیر درباره احتمال ناایمن بودن سازه هتل آسمان و تخلفات پیرامون ساخت این سازه اشاره کرد و اظهار کرد: اگر تخلفی در این باره صورت گرفته باید مسئولان مرتبط شکایت خود را در دادگستری این استان ثبت کنند.

وی ادامه داد: اگر تخلفی در ساخت این سازه صورت گرفته باشد دادگستری این استان به جد با متخلفین برخورد خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در بخش دیگر سخنان خود گفت: محیط‌بانان و ماموران حفاظت محیط زیست استان فارس همواره با جدیت از منابع ملی و طبیعی این استان حفاظت می کنند.

وی ادامه داد: منابع طبیعی این استان امکانات مناسبی در اختیار ندارد و اگر قصد حفاظت از زمین و عرصه های طبیعی این استان را داریم همه دستگاه‌ها و مردم باید به یاری بشتابند.

مسئولان بی تفاوت به تخلفات دست درازی به منابع طبیعی و ملی معرفی شوند

رئیس کل دادگستری استان فارس خطاب به مسئولان حاضر در این نشست گفت: هر مسئولی در سطح این استان در خصوص منابع طبیعی کوتاهی می کند را به دادگستری معرفی کنید تا برخورد قاطع در این باره انجام شود.

وی اظهار داشت: عرصه های منابع طبیعی این استان به جد باید حراست شود و اگر مدیری حتی درخصوص تصرف یک متر از این اراضی کوتاهی کرد و این اراضی به دست متصرفان افتاد مدیر مربوطه باید پاسخگو باشد.

موسوی تاکید کرد: نباید با هیچ کس درخصوص منابع طبیعی تعارف داشت و با هر نوع کوتاهی یا ترک فعل در این خصوص برخورد جدی شود.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی این استان متعلق به همه نسل های آینده است و به همین دلیل باید از امانتداری کرد،گفت: مدیرانی که در حوزه رفع تصرف عملکرد بارزی دارند را باید ارتقاء داد.

برخورد با زمین خواران گزینشی نباشد

رئیس کل دادگستری استان فارس عنوان کرد: رفع تصرف از اراضی عمومی و منابع طبیعی نباید گزینشی باشد و با افراد ضعیف در این حوزه برخورد اما در مقابل قدرتمندان سکوت کرد.

وی ادامه داد: در برخورد با زمین خواران باید با همه متخلفین چه قدرتمند و چه ضعیف برخورد کرد و اراده دادگستری این استان در این زمینه راسخ است و قوه قضائیه در این زمینه از مدیران حمایت جدی خواهد کرد.

موسوی تاکید کرد: سنگین ترین مجازات ها در این استان در خصوص مجرمین آسیب زننده به محیط زیست خواهد بود.

وی با بیان اینکه این انتظار است که سال ۱۴۰۱ پایان ثبت اسناد ملی باشد، گفت: تا زمانیکه اسناد مالکیت اراضی مشخص و صادر نشده باشد احتمال سودجویی بیشتر خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان فارس عنوان کرد: نظام و قانون و دادگستری در برخورد با آسیب زنندگان به منابع طبیعی تمام قد پشت سر مسئولان خواهد ایستاد.