توزیع اینترنتی کالای اساسی در تمام استان‌ها عملیاتی می‌شود

توزیع اینترنتی کالای اساسی در تمام استان‌ها عملیاتی می‌شود

طبق گفته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی تمام استان‌های کشور مجهز به توزیع اینترنتی اقلام اساسی خواهند شد.

با اجرای قانون انتزاع، مسئولیت تنظیم بازار اقلام اساسی به وزارت جهاد کشاورزی‌ محول شد که مسئولان این وزارتخانه از همان ابتدا با تشکیل قرارگاه امنیت غذایی و رصد روزانه بازار بدنبال کنترل قیمت ها بودند.

بنابر سیاست وزیر جهاد کشاورزی صادرات و واردات محصولات کشاورزی در کنار هم باید انجام شود، بسا اینکه در این مدت برای تنظیم بازار داخل مقادیری گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ و دیگر کالاها وارد شد و با عرضه از طریق سامانه بازرگام و پشتیبانی امور دام‌ توانست به تعادل قیمت در بازار کمک کند.

با توجه به سیاست های حمایتی وزارت جهاد کشاورزی، معاون اول رئیس‌جمهور و دیگر مسئولان تنظیم بازار انتظار می‌رود که نوسانات بازار به حداقل برسد، کمااینکه رئیس‌جمهور تورم بالای ۴۰ درصد طی سالیان اخیر را علت گرانی ها مطرح کردند.

حال با واگذاری قانون انتزاع به وزارت جهاد انتظار می‌رود که مسئولان این وزارتخانه به گونه ای مدیریت و برنامه ریزی کنند که التهابات بازار به حداقل برسد‌.

اجرای توزیع اینترنتی کالا در تمامی استان‌ها

آقای ادیب مدیرکل دفتر محصولات بازرگانی تعاون روستایی گفت: با توجه به بحث قانون انتزاع، تمامی اختیارات بخش کشاورزی به وزارت جهاد محول شد؛ به همین‌خاطر انتظارت مردم از وزارت جهاد بسیار بالاست.

به گفته وی، قبل از واگذاری قانون انتزاع بخشی از اختیارات و امور مربوط به تنظیم بازار در اختیار وزارت صمت بود که با اجرای قانون به وزارت جهاد محول شد که هنوز هم در این خصوص کاستی‌هایی وجود دارد که در حال رفع است.

بنابر آمار توزیع اینترنتی مرغ و تخم مرغ با هدف تنظیم بازار در سامانه بازرگام‌ از اول آبان کلید خورد و به مرور کالا و استان های بیشتری را در بر گرفت چرا که تا حدی توانست بر کنترل قیمت‌ها تقش داشته باشد، هرچند از همان ابتدا این طرح مخالفانی داشت.

ادیب می‌گوید: در ۶ ماه اخیرطرح توزیع اینترنتی کالا با هدف تنظیم بازار کلید خورد و هم اکنون در ۱۵ استان پلتفرم بومی و بازرگام کار می کند و همواره بدنبال آسیب شناسی و رفع کاستی‌های فعلی هستیم.

مدیر کل دفتر محصولات بازرگانی وزارت جهاد گفت: با اجرای قانون انتزاع در بحث تنظیم بازار، آرامش حفظ خواهد شد.