بک هندهای بدون امتیاز تنیس فارس در استعدادیابی

گفت و گو با رئیس هیات تنیس استان فارس

بک هندهای بدون امتیاز تنیس فارس در استعدادیابی

علی جمشیدپور – خبرنیوز/ با سید کاظم چابک که در دومین دوره ریاست هیات تنیس فارس قرار دارد و متخصص ارتوپدی ( فلوشیپ جراحی زانو و آسیب‌های ورزشی ) نیز می باشد به گفت و گو نشستیم تا از تنیس استان برایمان صحبت کند.

*غیر از رشته تنیس چه ورزش دیگری را انجام داده‌اید؟

در گذشته ورزش‌های زیادی را انجام داده‌ام. تجربه ورزش های رزمی مانند کیوکشین در جوانی، اسکی و ... را به صورت تفریحی داشته‌ام. در کل به دلیل شغل و تحصیلاتم فرصتی برای انجام ورزشی به صورت حرفه‌ای نداشتم.

*به چه طریقی با رشته تنیس آشنا شدید؟

( با خنده ) " آدم هر چی میکشه از دست بچه‌ش هست دیگه". حدود 15 سال پیش دخترم را برای تمرین و آشنایی با ورزش تنیس به باشگاه تنیس بردم و با اصرار مربی دخترم به این رشته ورزشی ورود پیدا کردم.

*از تنیس فارس برایمان بگویید

تنیس فارس توانایی و استعدادهای بالقوه ای دارد که همیشه در رده دوم و سوم کشور قرار گرفته است. در گذشته دو نفر اول ایران از ورزشکاران فارس ( آقایان پارسا افسری و سامان رضاییان ) بودند. خوشبختانه از نظر استعداد در رده بالایی هستیم اما متأسفانه امکانات محدود است.حتی در رده پیشکسوتان افراد شاخصی را داریم که در مسابقات داخلی و بین المللی صاحب عناوین شایسته ای می شوند.

*پس از حضور شما استان فارس شاهد پیشرفت چشمگیری بوده است؟

اگر بخواهم صادقانه پاسخ دهم باید عنوان کنم که خودم از پیشرفت تنیس فارس راضی نبوده‌ام و توقعاتم برآورده نشده است. با مشکلات عدیده‌ای از جمله عدم هماهنگی بین هیات استان و شیراز و نبود امکانات و زیرساخت‌های مناسب که داشته‌ایم باعث شد اهدافی که در ذهن می‌پروراندیم محقق نشود.

*مشکل شاخص شما در این زمینه چیست؟

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما نبود یک زمین تمرین اختصاصی برای تنیس بازان شیراز بزرگترین معضل ما در این راستاست. زمین‌های تنیس زیادی در سطح شیراز وجود دارد اما متأسفانه هیچ کدام متعلق به هیات استان نیست و تنها زمانی ما در جریان ساخته شدن یک مجموعه تنیس قرار می‌گیریم که کاملا ساخته شده و بدون هماهنگی با هیات استان این اتفاق از طریق مجوزهای صادر شده توسط هیات تنیس شیراز روی می‌دهد. تلاش‌های زیادی در این زمینه صورت گرفت اما عدم همکاری و احساس مسئولیت مانع ایجاد یک همبستگی جهت رفع موانع بود.

*در حال حاضر فارس، تنیس باز مطرحی در سطح کشور دارد؟

تا دوسال گذشته آقای بهروز کارگران عضو تیم ملی بودند. هم اکنون ورزشکارانی داریم که در سطح کشور عناوین مختلفی کسب کرده‌اند مانند سامان رضاییان، پارسا افسری، محمد کتیبه، اصلان منتخب و خانم چوبینه.

*رویکرد شما به بخش بانوان چگونه است؟

در اصل باید بگویم مشت نمونه خروار است. با شرایطی که در بخش آقایان وجود دارد و کمبود امکانات و زیرساخت‌ها و مشکلات عدیده دیگر، در بخش بانوان هم در حد توان سرمایه گذاری کرده‌ایم و و آن‌ها هم با جان و دل در تلاش برای کسب عناوین مهم کشوری جنگیده‌اند اما همچنان راضی کننده نبوده است.

*در رابطه با استعدادیابی موفق عمل کرده‌اید؟

در واقع فعالیت شاخصی نداشته‌ایم. یکی از کارهای که باید صورت می‌گرفت تعامل با آموزش و پرورش بود که آن هم به دلیل نبود زمین تمرین اختصاصی که در اختیار هیات استان باشد تا کنون میسر نشده است.

*برنامه‌هایی که برای آینده در نظر دارید چیست؟

اولین کاری که باید انجام دهیم مشخص کردن مکانی به عنوان دفتر هیات تنیس استان فارس است. با عنایت دکتر صفرپور مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان فارس، زمینی در ورزشگاه پارس جهت ساخت و راه‌اندازی زمین تمرین اختصاصی هیات استان در نظر داریم. همچنین با همراهی شهرداری شیراز در نظر داریم مکان‌هایی را برای احداث مجموعه‌های تنیس به سرمایه گذاران بخش خصوصی که مشتاق این امر هستند معرفی کنیم. در رابطه با استعدادیابی نیز باید فعالیتی در خور شأن استان فارس داشته باشیم که انشاالله در نظر داریم به سرانجام مقصود برسانیم.

*صحبتی باقی مانده؟

اصحاب رسانه در هر زمینه‌ای می توانند در جهت رشد و تعالی، کارساز و کارگشا باشند و امیدوارم که ورزش فارس بالاخص تنیس را فراموش نکنند. لذا از تمام افراد به ویژه خبرنگاران که برای اعتلای ورزش تنیس تلاش می‌کنند کمال سپاس را دارم.