دادستان مرودشت: کاشت محصولات کشاورزی با فاضلاب مورد پیگرد قرار می‌گیرد

دادستان مرودشت: کاشت محصولات کشاورزی با فاضلاب مورد پیگرد قرار می‌گیرد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرودشت گفت: وضعیت غیربهداشتی کانال‌های فاضلاب در این شهرستان می تواند کانون بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری سالک شود از این رو کاشت محصولات کشاورزی با فاضلاب مورد پیگرد قضایی و برخورد قانونی قرار می‌گیرد.

محمد زارع روز سه شنبه در بازدید از آبراهه‌های فاضلاب این شهرستان با اشاره به اهمیت حفظ سلامت جامعه در حوزه آب و تصفیه آن بیان کرد: با پیگیری کارشناسان شبکه بهداشت و درمان مرودشت، از وضعیت بهداشتی کانال انتقال فاضلاب بازدید شد و با توجه به معایب استفاده از فاضلاب در صنعت کشاورزی و تهدید سلامتی جامعه در اثر استفاده از مواد غذایی حاصل از کشاورزی با فاضلاب، محصولات آلوده ای که از این روش کشت شود، معدوم می شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت نیز گفت: با توجه به کم آبی در سال اخیر، استفاده از پساب ها برای کشت محصولات افزایش یافته است و این موضوع در صورت رعایت نکردن شیوه نامه های پاکسازی صحیح پساب می‌تواند سبب آلوده شدن محصولات شود.

دکتر روح اله کریمی با بیان اینکه این امر بررسی کیفیت پساب قبل از استفاده را ضروری می سازد، ادامه داد: بازرسان بهداشت محیط و اداره محیط زیست این موضوع را با جدیت دنبال می کنند.

او، اولویت نخست مجموعه بهداشت و درمان را سلامت جامعه دانست و افزود: استفاده از فاضلاب‌ها در کشاورزی، علاوه بر دارا بودن پیامدهای زیست محیطی، می‌تواند موجب آلودگی منابع آب و خاک در سطح کشور شود، بنابراین لازم است با یک همکاری بین بخشی، رفع مشکل‌های بهداشتی مانند پاکسازی و لایروبی کانال‌ها و زهکش‌های آب‌های سطحی و فاضلاب‌ها پیگیری شود تا سلامت جامعه را خطری تهدید نکند.

شهرستان مرودشت در فاصله ۴۵ کیلومتری شیراز واقع شده است.