بهره‌مندی ۷۶ هزار نفر از خط انتقال آب خلیج‌فارس به بستک هرمزگان

بهره‌مندی ۷۶ هزار نفر از خط انتقال آب خلیج‌فارس به بستک هرمزگان

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در اجرای خط انتقال آب خلیج فارس به بستک هرمزگان، بیش از ۷۶ هزار نفر از ۲ شهر و ۳۹ روستای این منطقه بهره مند خواهند شد.

اتابک جعفری به همراه اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در بازدید از اجرای این طرح بزرگ آبرسانی به بستک، با تاکید بر بهره مندی مرحله به مرحله جمعیت ساکن در طول خط انتقال افزود: در اجرای خط انتقال آب خلیج فارس به شهرستان بستک باید با مرحله بندی طرح، بخشی از جمعیت هدف به آب آشامیدنی دست پیدا کنند.

رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز از همراهی مجلس برای تخصیص اعتبار مورد نیاز این طرح خبر داد و گفت: مجلس شورای اسلامی در این خصوص تلاش خواهد کرد تا مردم بستک به آب شرب پایدار از طریق شیرین سازی آب دریا دست پیدا کنند.

احمد جباری نماینده غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه شهرهای بستک، جناح و روستاهای مسیر به دلیل نبود منبع آب پایدار زیرزمینی از بی آبی رنج می برند، سرعت در اجرای این طرح را برای مردم حیاتی دانست.

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان در این بازدید با بیان اینکه برای بهره مندی شهرستان بستک از این طرح ۶۶ کیلومتر خط انتقال باید احداث شود، عنوان کرد: هفت مخزن به همراه ایستگاه‌های پمپاژ مجزا باید احداث شود که در مجموع پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد.

به گفته عبدالحمید حمزه پور، این طرح در قالب ۲ مرحله عملیاتی می‌شود که در مرحله نخست شهر جناح و روستاهای مسیر از آب شرب پایدار بهره‌مند خواهند شد.

وی تصریح کرد: در مرحله دوم این طرح آب خلیج فارس از آب شیرین‌کن چارک به بستک خواهد رسید.

مدیرعامل آبفای هرمزگان با اشاره به حجم عملیات مرحله نخست این طرح خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۴ کیلومتر خط انتقال اجرا شده و برای بهره مندی شهر جناح و روستاهای مسیر باید ۲۵ کیلومتر خط انتقال احداث شود.

به گفته وی، اعتبار پیش بینی شده برای مرحله نخست طرح سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است.

حمزه پور همچنین گفت: برای تامین آب بستک و جناح، یک باب آب شیرین‌کن در بندرچارک با ظرفیت هشت هزار متر مکعب در روز و فرایند نمک‌زدایی اسمز معکوس در فاصله ۶۶ کیلومتری شهر بستک در مرحله انتخاب سرمایه گذار است و مبلغ برآورد اولیه آن یک هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال می باشد.