برگزاری جشنواره فرهنگ ملل در دانشگاه خلیج فارس

برگزاری جشنواره فرهنگ ملل در دانشگاه خلیج فارس

نخستین جشنواره فرهنگ ملل روز سه شنبه در سالن حوزه معاونت فرهنگی دانشگاه خلیج فارس برگزار شد.

این جشنواره در قالب نمایشگاه فرهنگی، ادبی، صنایع دستی، هنرهای تجسمی، غذای سنتی و موسیقی برگزار شد.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه خلیج فارس در حاشیه این همایش اظهار کرد: تعاملات فرهنگی می‌تواند در رشد و توسعه ارتباطات و مراوده‌های بین‌المللی کشور و جامعه علمی موثر واقع شود.

اصغر عالی‌مقام گفت: دانشجویان خارجی حاضر در این جشنواره سفیران فرهنگی ایران و دانشگاه خلیج فارس در کشورهای خود هستند و می‌توانند پیام دوستی و برابری را از این دانشگاه‌ به جوانان هموطن خود منتقل کنند.

وی با اشاره به رویکرد بین‌المللی سازی دانشگاه خلیج فارس، ادامه داد: دانشجویان خارجی می‌توانند در جایگاه سفیر، دانشگاه خلیج فارس را به کشور خود معرفی کنند و به نوعی مبلغ این دانشگاه باشند.

عالی‌مقام گفت: برنامه‌ریزی این جشنواره از بهمن ماه سال گذشته و با همکاری و اشتیاق دانشجویان خارجی دانشگاه آغاز شد و در قالب آن دانشجویان ایرانی و خارجی از طریق ادبیات، موسیقی، غذا، پوشش و صنایع دستی با فرهنگ یکدیگر آشنا می‌شوند.

دبیر جشنواره فرهنگ ملل نیز اظهار کرد: این جشنواره به همت دانشجویان خارجی و با هماهنگی واحد بین المللی و معاونت فرهنگی دانشگاه خلیج فارس برگزار شد.

معصومه غلامی افزود: این جشنواره در قالب ۷ غرفه برگزار شد و دانشجویان چهار کشور ایران، افغانستان، پاکستان و نیجریه آداب و رسوم خود را با ارائه غذا، لباس، کتاب و ادبیات و صنایع دستی به بازدیدکننده ها معرفی کردند.

وی عنوان کرد: هدف از این رویداد فرهنگی آشنایی و ترویج فرهنگ کشورهای دوست و همسایه ایران پاکستان و افغانستان و همچنین کشور نیجریه است تا در میان دانشجویان این ملل بیش از پیش هم‌پذیری ایجاد شود.

دبیر این جشنواره فرهنگی گفت: نمایشگاه با استقبال خوب دانشجویان ایرانی و خارجی  دانشگاه خلیج فارس روبرو شد و امید است این برنامه‌ها در سطحی بزرگتر تداوم یابد.