احداث ساختمان با نمای رومی در بوشهر ممنوع شد

احداث ساختمان با نمای رومی در بوشهر ممنوع شد

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: در راستای توجه به معماری ایرانی - اسلامی در تعرفه درآمدی سال جاری جرائمی برای اجرای نمای رومی دیده شده که حالت بازدارنده خوبی برای توسعه چنین نماهایی خواهد بود.

وحید نیک روش روز سه‌شنبه  در نشست کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر با مسولان بسیج مهندسان استان بوشهر افزود: پیشنهاد شورا توجه ویژه به معماری و شهرسازی ایرانی -  اسلامی و حذف نماهای رومی است.

وی بیان کرد: در این راستا کمیسیون سیما و منظر شهری در شهرداری بوشهر تشکیل شده و نمای ساختمان های درگذرهای بالای ۱۶ متر می بایست در این کمیسیون (متشکل از اساتید دانشگاه، مشاوران، نماینده راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های متولی) مجوز دریافت کنند.

وی همچنین با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته به پروژه احیا بافت تاریخی بوشهر اظهارداشت: از محل منابع شهرداری، میراث فرهنگی، راه و شهرسازی و دیگر دستگاه های خدمات رسان برای بافت فرهنگی تاریخی بوشهر اعتبارات بسیار خوبی درنظر گرفته شده که باید از این ظرفیت استفاده مطلوب شود.

نیک روش ادامه داد: امید است با حضور فعال بسیج مهندسان، از تجارب و ظرفیت آنان در احیا و بهسازی بافت تاریخی بهره‌گیری شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: همچنین به طرح تفصیلی شهر بوشهر اشاره و افزود: این طرح هم اکنون به صورت کامل اجرایی نشده و درخواست ما اجرای کامل آن است.

وی افزود: در بوشهر اکنون شورا، شهرداری و شهروندان برای اجرای طرح تفصیلی آمادگی کامل دارند که باید از این آمادگی برای اجرا هر چه کامل‌تر طرح تفصیلی شهر بوشهر استفاده شود.