۹۰ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی یاسوج فرسوده است

۹۰ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی یاسوج فرسوده است
ورود مسئولان به موضوع و کمک وزارت کشور برای افزایش ناوگان ضروری است

رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری یاسوج گفت: ۹۰ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی شهرستان فرسوده است و برای جابجایی دانش آموزان مناسب نیستند.

عبدی دانش مقدم با بیان اینکه تعطیلات ناشی از شیوع کرونا سبب سرویس دهی به مدارس یاسوج شده است، بیان کرد: پیش از این ۱۳۴ دستگاه مینی بوس به شرکت ها، مدارس و برخی از خطوط حمل و نقل در کنار تاکسی‌ها خدمات رسانی می‌کردند.

او با بیان اینکه امروز و در شرایطی که کمتر از ۱۰ روز مانده به آغاز سال تحصیلی، این تعداد مینی بوس به ۳۰ دستگاه کاهش یافته و به دلیل فرسودگی از رده خارج شده اند، افزود: یک هزار و ۳۳ دستگاه تاکسی و ون در این شهر فعال بوده که ۵۰۰ دستگاه فرسوده هستند و برای ناوگان دانش آموزی مناسب نیست.

به گفته دانش مقدم؛ از مجموع ۳۶ اتوبوس در یاسوج تنها ۵ دستگاه در حال جابجایی مسافر هستند.

رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری یاسوج ورود مسئولان به موضوع و کمک وزارت کشور برای افزایش ناوگان را ضروری دانست و ادامه داد: موضوع از ماه‌ها قبل به فرمانداری و استانداری اعلام شده و اگر در این مدت زمان چاره اندیشی نشود، باید شاهد اختلال در حمل و نقل در مرکز استان باشیم.

وی می‌گوید: بیشتر مینی بوس‌های باقی مانده با شرکت‌ها قرارداد منعقد کرده اند و حاضر به همکاری با مدارس نیستند و برای هر دانش آموز ماهیانه ۵۰۰ هزار تومان طلب می‌کنند.