۸ میلیون گردشگر طی ایام نوروز وارد استان بوشهر می‌شود

۸ میلیون گردشگر طی ایام نوروز وارد استان بوشهر می‌شود

استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامتی در استان گفت: پیش‌بینی می‌شود در ایام نوروز شاهد ورود حدود هشت میلیون گردشگر به استان بوشهر باشیم.

احمد محمدی‌زاده صبح دوشنبه در نشست با مسئولان میراث فرهنگی اظهار داشت: استان بوشهر در حوزه گردشگری دارای ظرفیت‌های فراوانی است و هر ساله تعداد زیادی از مسافران نوروزی وارد استان می‌شوند.

وی گردشگری را از مهمترین رویکردهای توسعه استان بوشهر عنوان کرد و ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های گردشگری به منظور بهره‌گیری بیشتر و بهتر از بخش گردشگری در استان مد نظر است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه توسعه گردشگری دریایی از اولویت‌ها مهم در استان بوشهر است اضافه کرد: یکی از ظرفیت‌های گردشگری استان بوشهر واردات کالای ملوانی است که در ایام نوروز کالاهای ته لنجی و ملوانی در بازارهای ساحلی استان بوشهر عرضه می‌شوند.

وی خلیج فارس را ظرفیتی مهم خواند و بیان کرد: سواحل زیبای خلیج‌فارس ظرفیت‌های مهمی در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری فراهم کرده و در این راستا طرح‌های گردشگری دریایی در اولویت قرار گرفته است.

محمدی‌زاده وضعیت آب و هوایی استان بوشهر در این فصل از سال را مطلوب توصیف کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود روزانه ۳۰۰ هزار مسافر و گردشگر وارد استان شده و بیش از هشت میلیون گردشگر تا نیمه فروردین به استان بوشهر سفر کند.

وی با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامتی در استان بوشهر افزود: توسعه اماکن اقامتی، مهمانسرا و هتل‌ها در دستور کار است و در این راستا هتل ۵ ستاره در بندر بوشهر در دست ساخت است.